Vi som gifter oss i Dalby Kyrka i Uppsala
Tänkte att vi kunde samla våran erfarenhet här...
Jag kommer gifta mig i Dalby den 1/8 -09..
Någon som känner till prästen ? Kantorn ? Osv...
Tänkte att vi kunde samla våran erfarenhet här...
Jag kommer gifta mig i Dalby den 1/8 -09..
Någon som känner till prästen ? Kantorn ? Osv...
Halloj!
Vi gifter oss 15 augusti i Dalby
Har inte hört så mkt om präster och kantorn, men vi lär ju få träffa dem på infomötet. Ska ni gå på det?
Halloj! Japp vi skall gå den 22/3 =)
Vi får hoppas på att prästen är bra.. lite rolig...=)
Vi gifter oss också i Dalby kyrka... Fast i Värmland
Här är en till som ska gifta sig i Dalby kyrka i Uppsala, 29 augusti
I morgon så skall vi till kyrkan, några fler?
Igen av er som gifter er 1/8 tänkte att vi kunde prata ihop oss om blommor osv i kyrkan...
Halloj!
Såg ni att "vår" kyrka var med på kvällens program av "Vårt bröllop i era händer" Den var sååå söt, jag önskar att det vore aug redan nu
Mois81: Hur många var ni som gifter er samma dag? Visst läste de upp det på infomötet? Vi var tydligen ensamma i kyrkan den dagen, än så länge iallafall.
Ja jag såg det ! Såg fint ut! Men vi fick den andra tjejen som präst, känns bra!
Vi är tre stycken som gifter oss 1/8 och vi har sista vigseln.
Jag önskar dock inte att det är augusti ännu då jag har så sjukt mycket att stå i =) men det skall bli mysigt när dagen väl inträffar. Just nu har jag drabbats av bröllopsnoja....
Aha, okej, ja då kan det ju va bra att hitta dem som gifter sig då och snacka ihop sig
Vi fick den där nya prästen, vet inte om det var hon som vigde de på tv... Kommer inte exakt ihåg hur hon såg ut, men tror att vi inte heller ska ha henne.
Du, tänkte på en grej från programmet igår, såg du bryggan där de fotades? Tycker det var jättefint där, vi ska fotas vid slottet/botaniska och sen åka ut till dalby innan vigseln och fortsätta fotandet där.
Vet du var den där bryggan kan ligga?
Bryggan de pratade om på infomötet tror jag inte var den här, vet du?
Aha, okej, ja då kan det ju va bra att hitta dem som gifter sig då och snacka ihop sig
Vi fick den där nya prästen, vet inte om det var hon som vigde de på tv... Kommer inte exakt ihåg hur hon såg ut, men tror att vi inte heller ska ha henne.
Du, tänkte på en grej från programmet igår, såg du bryggan där de fotades? Tycker det var jättefint där, vi ska fotas vid slottet/botaniska och sen åka ut till dalby innan vigseln och fortsätta fotandet där.
Vi fick den där nya prästen, vet inte om det var hon som vigde de på tv... Kommer inte exakt ihåg hur hon såg ut
OJ...hmm där kom det ett gäng inlägg, datorn hängde sig haha
Den nya prästen heter Therese och var rödhårig, hon verkade jätte rar. Hon som gifte på TV är det inte då =)
Vet inte vilken brygga det var. Vi har inte kommit så långt ännu som till vart vi skall fotas. Vi har hyrt fotografen innan bröllopet, under bröllopet och till brudskålen. Hoppas på att hon hittar på något skoj...
Ja det skulle vara jätte bra att komma i kontakt med de som skall gifta sig samma datum. Får ta tag i det någon dag =)
Hur går det flickor ??Har någon pratat med kantorn ang musik i kyrkan ?
*puffar* Någon ?
Halloj!
Nä, har inte haft ngn kontakt med dem än, ska ringa imorgon och kolla vilken av kantorerna vi får och sen maila henne. Tror att vi skulle få den andra kvinnan (alltså inte hon som var på infomötet). Vilken ska ni ha?
Tror förresten att jag lokaliserat den där bryggan jag pratade om förrut Tjohoo! Ska nog ta lite kort där oxå innan vigseln. Hade först bara tänkt att ta kort vid botaniska och slottet