• konstigabaralillajag

Vilket papper i festhäftet har/hade ni??

SOm rubriken låter, vilken tjocklek har/hade ni i erat festhäfte? 80 g?

• Svar på tråden Vilket papper i festhäftet har/hade ni??
  • Hemlig2009

Inuti så kommer vi ha lite blankare vanligt papper, 90 gr. Omslaget blir i 180 gr.

• MulleNuh

Vi kommer ha lite tjockare/finare papper på omslaget, men sen vanligt tunnt papper inne i häftet. Blir så tjockt annars.

• Villemoa

Samma här!

MulleNuh skrev 2009-02-26 22:31:28 följande:
    Vi kommer ha lite tjockare/finare papper på omslaget, men sen vanligt tunnt papper inne i häftet. Blir så tjockt annars.
  • jos79

Samma tjockare papper till vigselprogram och pärm till festprogrammet, vanligt inuti, blir för tjockt och klumpigt annars.

• didis

200g till omslaget och 90 g extravitt papper inuti.

Vanligt skrivarpapper brukar ligga på 80-85g och det syns lätt igenom när man skriver på båda sidor.

• Villesmamma

Vi ska ha mullbärspapper som omslag. Inbjudnings askarna (se mitt galleri), vigsel och festprogrammet. Insidan 110g papper i olika nyanser av lila:)

• burnisen

Jag funderar oxå på att ha vanligt utskriftspapper, men hur tänker ni som ska ha likadant? Har ni provat att skriva ut på båda sidor? Hur blev det? Blev ni nöjda?

• Red Scarlet

Jag har prövat att skriva ut på vanligt utskriftspapper dubbelsidigt, men det syns igenom lite grann och blir inte så snyggt. Skulle inte rekommendera det om man är lite petig.

Så jag måste nog försöka köpa lite tjockare papper, tror ni att 90g räcker? Vi ska inte ha så många sidor så det gör inget om det blir tjockare, vill helst bara inte ha kartong (som omslagspappret är) Någon som vet vart det är billigt att köpa? Vi ska ha 250-300st. :)

• Hemlig2009

Jag har provat 90 gr och inte ens det räcker om du är petig. Vi kommer nog inte vara så petiga och kör antagligen på det.

• Maria87

Hur fäster ni sidorna i ryggen? med häftstift eller vadå? Jag sitter och klurar på våra fest- och vigselprogram men känner mig lite trög just nu.... nån som har bra tips på hur man fäster alltsammans så att det ser snyggt ut? :)

Tacksam för alla tips jag kan få :)

• MV85
    Maria87 skrev 2009-05-06 21:36:58 följande:
    Hur fäster ni sidorna i ryggen? med häftstift eller vadå? Jag sitter och klurar på våra fest- och vigselprogram men känner mig lite trög just nu.... nån som har bra tips på hur man fäster alltsammans så att det ser snyggt ut? :)Tacksam för alla tips jag kan få :)
    Jag tror jag ska sy mina i symaskin Snabbt, snyggt och effektivt
  • Noxire

Jag/vi skall ha ett band/snöre till våra fest- och vigselprogram.

Kram till alla

Svar på tråden Vilket papper i festhäftet har/hade ni??