• shakynose

    Endast det väsentliga...

    Eftersom jag i tråden om "onödigaste bröllopspryl" hävdat att jag egentligen tycker att allt utom löftena är helt onödigt, så fick jag en lite halvgalen idé:
    Min inbjudan ska endast innehålla koordinater och datum o tidpunkt för vigsel och vårt telefon-nummer. Bara siffror alltså! Få se hur många som listar ut det!
    Framsidan ska ha våra förnamn med ett plustecken emellan, så är det en ganska tydlig ledtråd i alla fall. Om man sedan kollar upp koordinaterna så ser man ju vad det är för lokal (rådhuset) och så har förhoppningsvis polletten trillat ner...

    Är inte detta en helt onödig men ändå ganska lattjo idé?

  • Svar på tråden Endast det väsentliga...
  • shakynose
    Aleta skrev 2009-02-27 16:15:03 följande:
    Haha! Det hade jag gillat! Gammelmoster Agda kanske behöver lite hjälp dock.
    Haha, jag hoppas att kusinerna hjälper till där!
  • shakynose
    paulaner skrev 2009-02-27 16:43:37 följande:
    Det blir nog snyggt!! Sen kan ni ju köra på det temat hela vägen igenom... Jag hade i så fall hållit stilen på inbjudna väldigt enkel utan krusiduller! Alltså inga blommor och sånt, utan kanske bara ett slätt vitt papper med text på.
    Ja, det får ju bli lite den stilen rakt igenom. Jag önskar att det bara blir en mycket liten tillställning med få gäster, kanske kan den krångliga inbjudan hjälpa till att sålla ut agnarna från vetet?
  • shakynose

    anne på grönkulla skrev 2009-02-28 19:04:36 följande:


    Hur kollar man koordinaterna? *undrar en obildad...*
    Man kan faktiskt googla dem!
Svar på tråden Endast det väsentliga...