September 2009 del3
Får jag också vara med här? Jag och min älskling ska gifta oss den 12 september. Känns så spännande och underbart! Nu är det ju bara 6 månader kvar!
Får jag också vara med här? Jag och min älskling ska gifta oss den 12 september. Känns så spännande och underbart! Nu är det ju bara 6 månader kvar!
Tack så mycket
Kul med en tråd där man kan följas åt!
Det går framåt i planeringen. Fast vi har inte kommit så långt som många av er andra i tråden, men ska försöka att inte bli stressad
Det som står på tur är att beställa inbjudningskort. Vi vill få ut dem i slutet på april. Varken jag eller min sambo är särskilt pyssliga av oss, så vi beställer färdiga från nätet. Fina och stilrena kort, precis i vår smak!
Har haft svårt att hitta min drömklänning, men har äntligen hittat en modell som jag gillar! Kolla gärna i galleriet. Jag träffade en sömmerska i måndags som verkar lovande. Tror att hon ska få sy upp min klänning. Jag måste bara hitta fin spets först.
thildamy och Trudilutt: Tack så mycket!
Klänningen är jag riktigt kär i, hoppas bara att jag passar i den modellen.
Idag pratade vi bröllop på jobbet. En del som inte kunde förstå hur man kan lägga såå mycket pengar på en enda dag. Men det är ju liksom inte bara en dag vilken som helst, utan en av de viktigaste i ens liv! Visst är det mycket pengar, men det tycker jag att det är värt!
Har ni också stött på sådana kommentarer?
Angående bröllopsresa så har vi inte bestämt något än. Jag skulle gärna ta en weekendresa någonstans i Europa, eller åka till något mysigt SPA på weekend i Sverige och sedan en längre "riktig" bröllopsresa någon gång nästa år.
Vad flitiga ni är allihop! För vår del går det lite trögt med bröllopsplaneringen just nu. Vi har båda mycket på jobbet för tillfället. Vi har dock kontaktat en till fotograf. Vi har redan bokat en, men den här var billigare och på närmre håll. Så vi ska kolla på hennes bilder och bestämma oss nästa helg. Inbjudningskort ska vi också ta tag i snart. Jag ska även börja leta efter spets till min klänning. Nästa vecka förhoppningsvis och det ska bli riktigt kul!
Tråkigt för er som får ändra era planer pga graviditeter. Samtidigt som det ju är jättekul för de som ska ha!
Angående dukning och placering så vet vi ännu inte hur vi ska göra. Fast jag har för mig att de på restaurangen föreslog U-dukning, då vi inte blir så många. Vi har inte en aning om hur vi ska placera alla, men det löser sig nog längre fram.
Vet inte om ni har pratat om det innan, men är lite nyfiken på hur många gäster ni ska ha på ert bröllop.
Då vi ska vara på restaurang och priset därmed blir rätt högt per kuvert, så har vi satsat på att ha ett mindre bröllop med de allra närmaste som betyder mycket för oss. Vi kommer nog bli runt 40 personer.
Nu har vi äntligen beställt inbjudningskort (kortdesign.se). Det känns bra! Vi har även fixat ihop ett infoblad som vi ska skicka med i inbjudan. Fast den printar vi själva på något tjockare lite finare papper. Vi satte osa senast den 15 juni. Ganska tidigt, men det blir lättare för oss att planera samt att restaurangen vi ska vara på gärna vill veta antal gäster i god tid.
I helgen ska vi till Malmö och kika efter klänning, brudspets och lite annat. Vet inte hur jag ska göra med klänning. Jag hittade en fin modell som jag vill ha, har även pratat med en sömmerska som kan sy den. Men jag måste själv skaffa spetsen, vilket inte är helt lätt. Får se om jag kanske hittar en färdigsydd istället.
carolaj83: Vi valde det vita kortet med silverhjärtan på. Tyckte det var så stilrent och fint. Passar även då vårt färgtema är vitt, rosa och silver Hoppas bara att de blir så fina som vi hoppas. Har ni fått era än? Är ni nöjda?
Trudilutt: Kul att det finns bra utbud! Vill du skriva affärernas namn, om du kommer ihåg? Jag har ingen vidare koll på vad som finns.
AloveU: Vår brudnäbb och brudtärna ska ha buketter. De ska likna min, men vara mindre. Har tyvärr inget tips på nån sida på nätet.
carolaj83: Det tar ganska lång tid att få hemskickat från dem. Tror att det tog 2 veckor att få hem save the date- korten. Vi väntar också på att få se resultat på mailen, men det lär väl ta sin lilla stund.
Glad Påsk på er allihop!
Idag har det hänt grejer på bröllopsfronten! Vi har beställt min vigselring. Den kommer bli såå fin och det känns så verkligt och nära nu
Vi har fixat med inbjudningskorten som kom häromdagen. Har även köpt papper till infobladet som vi själva ska skriva ut. Hoppas på att skicka ut inbjudningarna i helgen.
Min sambo har påbörjat en bröllopshemsida där vi ska ha lite kompletterande information till inbjudan och infoblad.
Vi har även hunnit med att besöka ett café för att diskutera bröllopstårta. Vi var dock inte helt nöjda med vad de hade att erbjuda, så vi kommer nog välja ett annat ställe. Det bästa i stan enligt många (och dyraste), så vi blir nog jättenöjda!
Klänning har jag dock ingen och vet inte alls hur jag ska göra med det. Väntar på att en butik ska få in en klänning nästa vecka. Hoppas hoppas att den är så fin som jag tror och att den passar mig.
Vilka fina inbjudningskort många av er har pysslat ihop!
Vi skickade iväg våra i söndags och det kändes såå bra! Nu börjar det bli ännu mer på riktigt Finns bild på korten i galleriet.
Vi har även bestämt oss för var vi ska köpa tårtan. Nu ska vi bara boka tid för provsmakning och prat om hur den ska se ut.
Imorgon ska jag prova en klänning som jag väntat på länge. Hoppas hoppas att den är fin! Enda problemet är att jag vill gå ner en del till bröllopet och känner mig rätt fluffig efter påsken. Så egentligen vill jag vänta lite med att prova klänningen... men är så nyfiken
Ska nog börja arbetet mot kilona idag... är bara så himla svårt att äta bra på helgen. Men vill man vara fin på den stora dagen så är det väl bara att kämpa på!
Woho, jag har hittat min klänning!!! Äntligen!
Den klänning som jag väntat på i flera månader kom in nu i veckan och jag var och provade den idag. Den satt som en smäck och var så fin! Fast jag vill ändå gå ner några kilon, men då syr de in den åt mig för en billig peng. Känns så skönt att kunna bocka av klänning från listan. Nästa vecka ska m2b prova ut sina kläder som ska hyras. Det går framåt nu, hihi!
Ha en härlig helg allesammans!
Det där med nervositet har jag tänkt på. Jag har en förmåga att bli ordentligt nervös, så nervös att jag mår fysiskt illa. Men det är oftast inför jobbiga saker och bröllopet är ju något underbart som jag längtar efter så jag hoppas att nervositeten håller sig i schack
Igår var vi och lyssnade på trubadurerna som vi ska ha. Vi var väldigt nöjda med dem! De kommer nog bli perfekt underhållning på bröllopet!
Imorgon ska vi köpa min klänning som är undanhängd i butiken. Känns såå kul!! Frågan är bara om jag ska låta den hänga kvar där eller om jag ska ta hem den. Hur gör ni andra?
De ska ju göra vissa ändringar i den nån månad innan bröllopet, så den kan ju egentligen hänga kvar. Min sambo vill dock ha hem den, men bara för att han är nyfiken på hur den ser ut. Men har får ju inte se den innan bröllopet
På tisdag ska vi åka och kolla på kläder till mannen. Hoppas att han hittar det ha vill ha. Ska iaf bli kul, har ju varit så mkt fokus på mina kläder och nu är det äntligen hans tur.
Känns så roligt med alla förberedelser, särskilt när man känner att det går framåt!
Vi har faktiskt inte känt oss särskilt stressade med planeringen. Allt har flutit på bra. Men igår fick jag besked om att tjejen som skulle fixa hår och makeup inte har tid. Så nu måste jag ge mig ut och leta. Det känns en smula stressigt.. eller iaf jobbigt.
På måndag ska vi provsmaka bröllopstårtor. Det ser jag framemot!!
Vi har ju en del kvar att dona med, men det är ingen brådska. Vi ska ju vara på en restaurang som ordnar allt och det känns himla skönt. Och tryggt framför allt. Kan tänka mig att det är en hel del extra jobb när man ordnar mkt själv.
Ang det där med skor så vill jag inte ha ett par traditionella bröllopsskor. De jag har sett i butik har verkligen inte varit i min smak. Funderar på en enkel pumps i passande färg. Gärna skor som man kanske kan använda vid fler tillfällen.
Kul att det är så många september-brudar här nu!
Problemet med hår och make-up är nu löst. Har bokat in uppsättning och sminkning på en bra salong här i Krstd. Skönt att få det gjort på samma ställe, så man slipper gå genom hela stan. I augusti nån gång är det dags för provuppsättning/ sminkning. Spännande!
Mirfak: Jag och min sambo har varit ett par i över 8 år, så vi är inte så nervösa. Tror inte att det bli någon jätteskillnad.
Vi kommer säkert känna ännu mer samhörighet... Det känns ju så fint att lova att älska och leva med varandra för resten av våra liv.
MyochErlend: Grattis, vad roligt för er!
Cookie: Jättefin klänning! Den satt riktigt fint på dig!
I helgen när vi var i Göteborg köpte jag mina bröllopsskor. Det var inte alls tänkt att jag skulle kolla på skor än, men så gick jag bokstavligt talat rakt in i dem och blev alldeles kär
De är såå fina och jag är supernöjd! Ska lägga in bild på dem i galleriet.
I måndags var vi på bröllopstårtprovsmakning och det var så underbart gott! Vi har haft riktigt svårt att bestämma oss för vilka smaker vi ska välja. Men efter mycket velande har vi nog bestämt oss