Inlägg från: manice |Visa alla inlägg
  • manice

September 2009 del3

Ahhiiiooohhhhhhaaaaa *glädjetjut* får man vara med här??!! Idag blev det alltså bestämt att jag (äntligen) blir fru S i september :) Har under förmiddagen lyckats fixa en massa bestyr som att boka kyrka, fixa med lokal (väntar besked på den) och bestämt hur det blir med mat etc. Gästlistan är nedpräntad sedan länge och ikväll åker den fram för att kontrolleras. Klänning ja.. den har jag provat ut tidigare och nu ska den bara beställas. Som ni ser så hr vi tjuvstartat lite innan (men utan att ta beslut på om vi skulle slå till nu i höst eller vänta ett år till). NU är det iaf bestämt och jag hoppas vi hinner jobba ifatt :)

• manice

Tid för håruppsättning och smink är även beställt här :) dessutom har vi haft en jäkla tur med maten. Pappa är bundis med bästa krögaren i stan och när han hörde att vi ska gifta oss sa han direkt att han fixar käket (och vi betalar bara inköpspriset för råvarorna). Först funderade vi på buffé men nu när han ska laga maten så känns det som om vi väljer något annat. Dessutom har han alla dukar och allt porslin vi kan tänkas behöva :)

Nu måste vi ta tag i det här med inbjudan. Har ni skickat ut era?

• manice

Åhh nu har det löst sig med solist i kyrkan också! en kanonduktig tjej som jag har hört sjunga flera gånger har lovat att ställa upp :) Nu ska vi bara hitta fina låtar som vi vill ha :)

• manice

Thildamy - Jag vill absolut ha "du är allt" (både Shirley Clamp och Sonja Alden har gjort den) Finns på youtube. hoppas länken funkar:

• manice

Idag har vi varit och kollat på ringar :) jag vill verkligen ha titanringar, men guldsmeden rekommenderade inte det då de inte går att förändra storleksmässigt om det skulle behövas i framtiden. Guld är inte min grej och vitt guld - nej jag vill ha titan! Nåja han plockade fram lite alternativ, men nu har jag hittat THE ring på nätet. Bätter pris och mycket finare. Så någon som beställt från titanringar.com?

• manice

Idag har vi varit och kollat på ringar :) jag vill verkligen ha titanringar, men guldsmeden rekommenderade inte det då de inte går att förändra storleksmässigt om det skulle behövas i framtiden. Guld är inte min grej och vitt guld - nej jag vill ha titan! Nåja han plockade fram lite alternativ, men nu har jag hittat THE ring på nätet. Bätter pris och mycket finare. Så någon som beställt från titanringar.com?

• manice

Åhh då blir det drömringen från titanringar då :)

• manice

Klänningen är beställd :) Åhh vad det var underbart att bara stå där i affären och få prova den!! Idag ska inbjudan ut. Jäklar vad vi pysslat och donat och nej jag är inte riktigt nöjd med den, men tänker absolut inte göra om.

• manice

Exakt så resonerar vi också cookie. Tänker inte bordsplacera utifrån "hur det bör vara" utan folk ska trivas och ha kul. Jag var själv på ett bröllop för lite sedan och hamnade jättetrist, det blev så stelt och krystat! Så vill jag inte att någon av våra gäster ska känna.

• manice

Idag dimper våra inbjudningskort ner i gästernas brevlådor. Får se om vi kan få lite reaktioner på det då :)

• manice

Hej alla!! SKulle ni kunna hjälpa mig och tycka till om de här två sångerna (till solist i kyrkan). Vilken ska vi välja?? (om det nu blir någon av dessa :)) Sara löfgrens: För alltid, eller good morning beautiful (som bl.a. Stenmarck sjunger)

Kan lyssnas på här (hoppas jag!)

• manice

Hindersprövning, visst ja :-O

Efternamnet blir sambons :) Han har mkt finare än jag :)

Igår var vi i tyskland och handlade det starka till festen :) och imorgon ska vi åka och kika på tårta. Spännande nu när det händer saker :)

Svar på tråden September 2009 del3