Inlägg från: MyochErlend |Visa alla inlägg
  • MyochErlend

September 2009 del3

september2009bröllop skrev 2009-03-04 22:04:57 följande:
    funderade just på om de fanns en ny september tråd just nu måste vi ta tag i inbjudningarna.. hade tänkt få ut dem till april men känner att de är så svårt att få tid.. den preliminär bokade lokalen måste oxå betalas.. dessutom letar vi hus och måste isf eventuellt dra ner på vissa kostnader.. men de löser sig då..vilka här har redan fått ut sina inbjudningskort?
    Vi har tänkt att få ut våra i slutet av april...
    Har skapat layout.. nu är det bara att producera alla..
    ska skriva 72 inbjudningar på skrivmaskin...
    *phu* men vill man ha det helt i stil med det andra så får
    man göra vissa uppoffringar
  • MyochErlend
    Rebellen75 skrev 2009-03-04 22:33:18 följande:
    Jag måste verkligen sätta igång med våra inbjudningar. Ska egentligen inte vara så komplicerad och just därför tror jag att jag skjuter upp det. Vi vill få ut dem i april och det ÄR ju snart. SÅ här har jag tänktXX fyller 40 och det ska vi fira..........Nästa sida..... med en bröllopsfest.Välkommen till XX kyrka kl 16.00Därefter blir det middag och fest på Brunnby GårdKänns det för enkelt eller vad tycker ni? Jag är inte så högtidlig av mig och vi har varit tillsammans i 13 år och tre barn. Det är ju FESTEN vi vill ha
    tycker det känns personligt.. och det är det Viktigaste :)
  • MyochErlend
    Trudilutt skrev 2009-03-05 07:39:40 följande:
    Men det kommer bli suuuperfint tror jag! Så det kommer nog vara värt det
    Ja... jag hoppas det *hehe*
    jag och min man gjorde ett prov i måndags (men då ska det tilläggas att jag inte kunde maskkinen och bläcket var nästan slut)... hmm.. resultatet blev sådär.. jag tror vi måste smälta det lite bara

Min jissses ThildaMy är du redan klar med festhäftet.. ???
    Så duktig du är :) Vill du dela med oss andra vad du har stoppat in där ?? ;)
  • MyochErlend
    kroppcaka skrev 2009-03-05 10:20:27 följande:
    aahhh...vad långt Ni alla har kommit. Nu fick jag lite panik, vi gifter oss den 5/9 och har inte spikat så mycket ännu.+ att nästan inga vet om något ännu.Men kyrka och festlokal är i alla fall bokade Men hur har ni orkat knåpa, boka o planera så mycket så långt i förväg - full av beundran och samtidigt lite häpen. Vi ska börja knåpa med våra inbjudningar snart, har tänkt att få ut dem i slutet av april.Bra tråd förövrigt!
    hej hej..
    du allt går i perioder.. vi började ganska tidigt men under nov-feb stod det i stort sett HELT STILL!!!
    ... ingen panik.. det är mycket man kan ordna på kort tid.. föresten är det ju inte så kort tid.. för dig är det ju exakt ett halvt år kvar idag :)
  • MyochErlend
    thildamy skrev 2009-03-05 21:13:20 följande:
    jo det blev klart och vi är nöjda...Jag har 4 vita A4 ark ini... så det blir 8 sidor...Kan maila dig vid intresse Men så här .. å lite gulliga bilder på vissa sidor Framsida Namn och datum (bild finns i galleriet)sid 1 Tackar gästerna och info om presentöppningsid 2 Menysid 3 Bröllops ABCsid 4 Kärleks citatsid 5 bröllopsskrock sid 6 Ord om kärleksid 7 - 8 Barn om Kärleksista sidan En Dikt Det var det!!!
    ja du får väldigt gärna maila om du vill :)

myzinkell@hotmail.com
  • MyochErlend
    thildamy skrev 2009-03-05 21:57:16 följande:
    mailat dig nu!!
    tusen tack :) Det var jättefint !!
    och bra tips!!
  • MyochErlend
    Mirfak skrev 2009-03-05 22:02:48 följande:
    Har ni inte skrivare? Jag ska skriva ut inbjudningarna direkt på akvarellpapper, har testat och det blir skitsnyggt! Blir ganska billigt åxå, och vi får det precis som vi vill att det ska se ut :)
    hmm..jo vi ska göra det i festhäftet..hmm..blir alltför mycket styr annars..men grejen är att till inbjudningarna så har vi nehandlar papperet på olika vis (blött, stämpel och knyvklat ihop och torkat i torktumlare) så pappret fastnar i skrivaren..
    Så där får det bli skrivmaskin..

Men så bra att akvarellpappaer funkar i skrivare :) då vet vi det :) Hur har du tänkt med dina inbjudningar ??
  • MyochErlend

någon som vet ngt bra underklädesmärke ???
    hmm.. jag är ute efter svarta (tror jag) eller ja.. :)
    men iaf.. någon som vet ??

• MyochErlend
    thildamy skrev 2009-03-08 20:08:48 följande:
    finns bild i mitt galleri , fast inte på just den men bild på "samma"
    jag är i full beundran över allt som finns i ditt galleri.. du är så produktiv och duktig :) väldigt bra !!
    ang.klänning så tycker jag nr 1 eller 2...
  • MyochErlend
    Trudilutt skrev 2009-03-09 17:17:24 följande:
    Nu har jag vart och köpt min vigselring Gaaaah!!!Det börjar bli verkligt nu, och fjärilarna i magen har övergått till stora måsar! Det som va det bästa va att ordinarie pris va 6998:-, men fram tills imorgon är det en kampanj på 4789:- Snacka om perfekt!Ibland ska man ha lite tur också. Nu ska jag ringa och boka festlokal, och sen kan tillverkningen börja med inbjudningskorten!Hur går det för er andra?
    oj så kul !!!
    :)
    Grattis..
    vi vet vilka ringar vi ska ha men har inte köpt dem än.
    eller så är vi i startgroparna för producering av inbjudningskort...
    idèen är klar... men vi behöver lite bläck och ja..lång hoitoria..
    är lite trött på bröllop just nu...
    Kanske ska ta en lite paus...
    Ngn annan som har tips om vad man kan göra ?? om man båorjar bli less ??

Kram på er!
Svar på tråden September 2009 del3