Inlägg från: Rebellen75 |Visa alla inlägg
  • Rebellen75

September 2009 del3

Trudilutt du kanske vet något bra vin till lamm? Ni äter väll det en hel del.

• Rebellen75

Attans Jag som trodde du skulle vara expert

Trudilutt skrev 2009-04-07 21:16:08 följande:
    Jag vet inget rödvin för det dricker jag inte
  • Rebellen75

Någon annan som har något förslag på vin.

• Rebellen75

Vi lagar inte själva, vi ska ta det från en restaurang Linder och Lund i västerås. Det smakade inte alls "tungt" . Lammet var jätte mört och gott. Tack för alla förslag jag fått kommer ni på fler är det bara att hojta till.

Mia o Kalle skrev 2009-04-08 14:58:00 följande:

Å vad det lät fantastiskt. Var fick ni tag på den gooda maten eller ni lagar själva?Ett av mina absoluta favoriter när det gäller röda viner till lamm är Torres Coronas, Tempranillo. Tror det ligger på 69kr flaskan. Köp en fl till helgen och prova. Går alldeles utmärkt att ta ett glas på kvällen också, utan lamm
  • Rebellen75

Vårat påskfirande börjar idag . Ska över till svärmor och äta. Sedan är det slut med påsk för vår del.

Måste bara berätta vad jag gjorde igår. Jag och min kompis hyrde en lastbil åkte från Västerås till Moheda ( vänersborgs trakten) ca 6 timmar bilfärd. Gick på loppis och fyndade massor åkte sedan hem samma dag.

Ang bröllopsklänningar i Stockholm har jag inget tips men funderar också på att ta en tripp till Stockholm framöver.

• Rebellen75

Alltid bra med motion en annan satt ju mest hela dagen.

• Rebellen75

jag slog upp psalm 234

o salighet, o gåtfullhet, o kristi törnekrona, som mer än världens visdom vet och varje sund kan sona, som mer än världens visdom vet och varje synd kan sona.

Jag träder nu till korset fram ur dödens syndaländer
    att ge min själ liksom ett lamm i jesu frälsarhänder

jag svär dig trohet, ödmjukhet och lydnad intill döden-
    från denna stund för evigthet du vårdar mina öden

nu all min synd du tagit har av fröjd vill hjärtat gråta
    jag ditt barn - du är min far- o salighetens gåta.

Sen vet jag inte riktigt var man kan lyssna på dem men det finns en sida som heter Kyrkomusik någonting

• Rebellen75

Jag har inte en aning vad vi ska ha för psalm. När jag bläddrar runt i psalmboken hittar jag inget som passar.

• Rebellen75

Låter gott, får man komma över

• Rebellen75

Jag kommer gärna. Krukset att jag inte vet var du håller till i detta avlånga land Jag får gå bre mig en hårdbrödmacka och fantisera mig bort att jag äter en nybakad tekaka med ost mums.

Var också in på sidan och tyckte psalm 410 verkade bra.

Trudilutt skrev 2009-04-13 12:58:41 följande:
    Du/Ni är såååå välkomna!Ringde innan och försökte fixa fika kompis, men det va bara massa snack om att påskmaten har tagit bort utrymmet för fikakalorier :-O Nä, det kan väl inte stämma?Kan locka med morotskaka också
Svar på tråden September 2009 del3