September 2009 del3
Trudilutt du kanske vet något bra vin till lamm? Ni äter väll det en hel del.
Trudilutt du kanske vet något bra vin till lamm? Ni äter väll det en hel del.
Attans Jag som trodde du skulle vara expert
Någon annan som har något förslag på vin.
Vi lagar inte själva, vi ska ta det från en restaurang Linder och Lund i västerås. Det smakade inte alls "tungt" . Lammet var jätte mört och gott. Tack för alla förslag jag fått kommer ni på fler är det bara att hojta till.
Mia o Kalle skrev 2009-04-08 14:58:00 följande:
Vårat påskfirande börjar idag . Ska över till svärmor och äta. Sedan är det slut med påsk för vår del.
Måste bara berätta vad jag gjorde igår. Jag och min kompis hyrde en lastbil åkte från Västerås till Moheda ( vänersborgs trakten) ca 6 timmar bilfärd. Gick på loppis och fyndade massor åkte sedan hem samma dag.
Ang bröllopsklänningar i Stockholm har jag inget tips men funderar också på att ta en tripp till Stockholm framöver.
Alltid bra med motion en annan satt ju mest hela dagen.
jag slog upp psalm 234
o salighet, o gåtfullhet, o kristi törnekrona, som mer än världens visdom vet och varje sund kan sona, som mer än världens visdom vet och varje synd kan sona.
Jag träder nu till korset fram ur dödens syndaländer
att ge min själ liksom ett lamm i jesu frälsarhänder
jag svär dig trohet, ödmjukhet och lydnad intill döden-
från denna stund för evigthet du vårdar mina öden
nu all min synd du tagit har av fröjd vill hjärtat gråta
jag ditt barn - du är min far- o salighetens gåta.
Sen vet jag inte riktigt var man kan lyssna på dem men det finns en sida som heter Kyrkomusik någonting
Jag har inte en aning vad vi ska ha för psalm. När jag bläddrar runt i psalmboken hittar jag inget som passar.
Låter gott, får man komma över
Jag kommer gärna. Krukset att jag inte vet var du håller till i detta avlånga land Jag får gå bre mig en hårdbrödmacka och fantisera mig bort att jag äter en nybakad tekaka med ost mums.
Var också in på sidan och tyckte psalm 410 verkade bra.