Inlägg från: Cookie27 |Visa alla inlägg
  • Cookie27

    September 2009 del3

    Jag sitter och gör kollage som jag ska ha i festprogrammet så jag letar bilder av alla gäster för fullt :)

    Försöker också bestämma lite med vigselprogrammet också men jag har fastnat på solosångerna.

    /C

  • Cookie27

    Min tärna kommer att ta med min klänning till sig så får den hänga där fram till den stora dagen :)

    Ska hämta klänningen den 9/5!

  • Cookie27

    Nu har jag provat min brudklänning, den passade så jag fick ta med mig den hem! Den är underbar!!! Vill gå runt i den hela tiden men 1,5 m släp är lite opraktiskt :)

  • Cookie27

    :) Det känns så nära nu när klänningen är hemma!
    Hur går det för er andra med klänning? Allt klart?
    Måste själv fixa underkjol och en sjal till kyrkan också.

  • Cookie27

    Vi sa från början att eventuella respektive som tillkommer innan O.S.A dagen är ok. Men vi har ingen direkt budget att följa så det spelar ingen roll om det blir ett par extra. Jag tycker det bara är roligt även med en/fåtal helt nya men jag förstår helt om man inte vill göra som vi. Det är ju de som gifter sig som bestämmer :)

  • Cookie27

    Jag är hemma sjuk idag och passar på att ligga i soffan med datorn i knät och försöker bordsplacera. Det är hopplöst svårt! Jag är inte så traditionell när det gäller bordsplaceringen, det viktigaste är att folk har roligt. Men jag fastnar ändå hela tiden... Suck!

  • Cookie27

    Manice: Absolut ska det vara så att alla har roligt! Det är bara så svårt med att få ihop det med 90 pers... Sen finns det vissa som inte ska placeras tillsammans av olika anledningar och det gör allt ännu svårare! Men det är dagens ilands-problem :)

  • Cookie27

    MyochErlend skrev 2009-05-15 00:58:10 följande:


    vi har köpt lägenhet :):)åh jag e så glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Grattis!! Vad kul!

    Nu har jag lagt in bilder på mig i min brudklänning i galleriet, vad tycker ni?? :)
  • Cookie27

    Tack alla!!! Vad ni är snälla!
    Jag är så nöjd med den :)
    Vill ha på mig den hela tiden! Nu måste jag se till att inte gå upp/ner i vikt till september bara. För som den var nu så funkade storlek 34 utan ändringar som tur var. I värsta fall får min mamma fixa ändringar sista veckan. Jag försöker bli gravid just nu så kroppen kan ju ändras lite om vi lyckas snart.

  • Cookie27
    september2009bröllop skrev 2009-05-15 19:56:24 följande:
    Åhh vad kul Håller tummarna för er
    Tack! Det kan behövas, vi gör hormonbehandlingar... är på mitt 6:e och sista försök innan det blir provrörsbefruktning (IVF).
  • Cookie27

    Jag har fixat med vigselprogrammet lite till och från. Så här har jag skrivit i dagsläget men det kommer jag säkert ändra :)

    Inledningsmusik
    Wagners Bröllopsmarsch

    Psalm
    Gud har omsorg om sitt släkte, han har sett vår ensamhet.

    Han har skapat man och kvinna, han har styrt i hemlighet deras vägar till ett möte där de livets källa fann.

    Kärlek ger han oss att räcka som en blomma åt varann.

    Gud är gränslös i sin kärlek, i sin skaparfantasi. Fågelns dun och solens kärna är hans verk, och så är vi.

    När det mörknar över jorden, när det skymmer i vårt hus, skapar kraft vill Herren ge oss,mod och lus att tända ljus.

    Inledningsord

    Bibelläsning

    Solosång
    Utan dina andetag
    Kent

    Vigselakt

    Herrensbön
    Fader vår som är i himmelen.
    Helgat varde ditt namn.
    Tillkomme ditt rike.
    Ske din vilja
    såsom i himmelen så ock på jorden.
    Vårt dagliga bröd giv oss idag,
    och förlåt oss våra skulder
    såsom ock vi förlåta dem oss skyldiga äro,
    och inled oss icke i frestelse utan fräls oss ifrån ondå.
    Ty riket är ditt och makten och härligheten i evighet.
    Amen

    Solosång
    Jag ger dig min morgon
    Fred Åkerström

    Välsignelse

    Vigseltal

    Psalm
    Gud, se i nåd till dessa två, som här inför ditt anlet stå,
    med löfte att i liv och död förenta dela lust och nöd.

    De slutit nu i denna stund ett heligt kärlekens förbund;
    i nåd, o Herre, när dem bliv och din välsignelse dem giv.

    Här levs ej städs i rosengård, och mången prövning kan bli hård;
    behåll dem då, o Herre god, i kärlek, som ger tröst och mod.

    Din Ande blid ledsage dem och blive gäst i deras hem,
    att stilla fröjd och ljuvlig ro med honom där må bli och bo.

    O Gud, vi böja oss för dig som är vår Gud evinnerlig,
    vårt hopp, vår fröjd, vår frid, vårt råd. Välsigna oss och giv oss nåd.

    Utgångsmusik

  • Cookie27

    Vi valde precis utgångsmusik, det blir Fields of gold - Eva Cassidy :)

  • Cookie27

    Vårt hindersprövningsintyg kom idag också!! :)


    thildamy skrev 2009-05-20 17:50:30 följande:
    IDAG KOM HINDERSPRÖVNINGS INTYGET !!!!nu känns det som det är nära...måste ta tag i en hel del nu ska jobba hela sommaren så ingen tid för tanke på bröllopsbestyr då.börjar jobba v.27 och jobbar ända till v. 36 och v.37 är det ju dags så måste sätta fart nu.Hur mycket har ni kvar !!!?
  • Cookie27

    Vi fixade efternamnsbytet på samma gång så att det är gjort :)

  • Cookie27

    :) Kvar är att fixa kläder till min m2b... Sen är det festprogrammet som måste slutföras. Håller på med kollage av alla gäster så jag letar bilder av alla 90 gäster. Har hittat bilder på de flesta i alla fall! Sen så ska jag fixa en tiara och en underkjol. Men annars är allt klart :) Men jag är hopplöst planerande av mig och jag har för mycket fritid ibland tror jag!

    Vad har du kvar?


    thildamy skrev 2009-05-20 20:09:34 följande:
    cookie vad har du kvar att göra??känns som jag har massor!!!
  • Cookie27

    Jag tycker inte man behöver ett kyrkoprogram egentligen, jag har det mest för att jag tycker det är kul och jag vet att särskilt mina äldre släktingar uppskattar det :). Men vigselordningen och psalmerna står ju i psalmboken.

  • Cookie27

    Jag har också skickat in och fått tillbaka intyget :)
    Vårt vigselsamtal blir inte förrän i Juli för vi bor så långt från kyrkan.

    Annars känns det som det står still just nu. Men det kommer väl igång snart hoppas jag.

    Min bukett kommer endast bestå av rosa rosor (finns bild på rosen i mitt galleri)

    Tärnan kommer att ha en lite bukett med mest vitt men en rosa ros. Resten får blomsterafären kommer med förslag om :) De får fria händer när det gäller dekoration i kyrkan och i lokalen.

  • Cookie27

    Sambon tar mitt efternamn :) Hans är fint men det passar inte ihop med mitt namn. Jag tycker mycket om mitt efternamn så jag är glad att jag kommer behålla det. Det har mycket historia bakom sig.

Svar på tråden September 2009 del3