Inlägg från: Trudilutt |Visa alla inlägg
  • Trudilutt

September 2009 del3

Jag va i Malöm och och kikade på brudklänning förra helgen, och det fanns MASSA!!!

Bäst tyckte jag om de på butiken Hot Coutore. Finns en hemsida om du vill förbereda dig!

Sanniis skrev 2009-03-30 16:56:37 följande:
    Nu har vi äntligen beställt inbjudningskort (kortdesign.se). Det känns bra! Vi har även fixat ihop ett infoblad som vi ska skicka med i inbjudan. Fast den printar vi själva på något tjockare lite finare papper. Vi satte osa senast den 15 juni. Ganska tidigt, men det blir lättare för oss att planera samt att restaurangen vi ska vara på gärna vill veta antal gäster i god tid.I helgen ska vi till Malmö och kika efter klänning, brudspets och lite annat. Vet inte hur jag ska göra med klänning. Jag hittade en fin modell som jag vill ha, har även pratat med en sömmerska som kan sy den. Men jag måste själv skaffa spetsen, vilket inte är helt lätt. Får se om jag kanske hittar en färdigsydd istället.
  • Trudilutt

Nu har jag lagt upp en bild på ringarna

• Trudilutt

Jag kommer bara ihåg:

Hot Cotoure
    Palm Design

Men googla på högtidskläder i Malmö, det finns Massa!

Lycka till!

Sanniis skrev 2009-03-31 14:25:02 följande:
    carolaj83: Vi valde det vita kortet med silverhjärtan på. Tyckte det var så stilrent och fint. Passar även då vårt färgtema är vitt, rosa och silver Hoppas bara att de blir så fina som vi hoppas. Har ni fått era än? Är ni nöjda?Trudilutt: Kul att det finns bra utbud! Vill du skriva affärernas namn, om du kommer ihåg? Jag har ingen vidare koll på vad som finns.
  • Trudilutt

Va roligt grattis!

september2009bröllop skrev 2009-04-01 19:10:07 följande:
    Vi vann budgivningen på huset
  • Trudilutt

Igår hade vi en heeelkväll (jag och min värdinna för det här kalaset) Så nu är nästan alla inbjudningskort ihopsatta Skönt, men det är några som har tillkommit på listan så jag får göra klart de imorgon.

Gud va roligt det ska bli att lägga de på lådan, då blir det verkligen officiellt!

Jag har ett litet problem och hon heter Svärmor... Hon kanske inte hoppade högt när hon fick reda på att vi ska gifta oss, nu vet jag inte om jag ska försöka få med henne i planeringen eller om jag ska ignorera henne...

Min mamma sa nått klokt om att fråga henne om gästlistan,blommorna eller vad som helst så kanske hon nappar, men är ju lite rädd att bli nobbad ju

oj, det blev långt förlåt

• Trudilutt

Jag tror att min svärmor mjuknar lite med tidens gång, eller hoppas iaf. Hon är lite bestört över att jag rövar bort äldsta sonen Men jag behöver hennes hjälp för hon är "fixartypen"

Rebellen75: Er mat låter ljuvlig! Bra med lamm också

Vi har inte bestämt menyn än, vi ska ha antingen eget nötkött eller eget lammkött. Sen har vi inte kommit längre... Har en kusin som har en restaurang, så jag ska åka och prata lite en dag om vad de tror...

Nä, nu frukost sen jobbet!

Tjing och kram på er alla!

• Trudilutt

Va skönt att det kändes rätt med festlokalen

AloveU skrev 2009-04-03 16:18:44 följande:
    Undrar om det är någon mer som beställt inbjudningskort från kortdesign och hur låååång tid det tar att få dem, börjar bli otålig...längtar sååååå.Idag har vi varit på festlokalen och vi gick båda ut därifrån med ett leende, kommer bli jättebra!Ha en underbar vårhelg nu alla septemberbrudar!! Snart är vi där!!
  • Trudilutt

Ja att jag är en velmaja... Jag undrar hur många gånger jag ändrar mig om allt från inbj. kort till klänning, mat, lokal och kanske snart brudgum

MyochErlend skrev 2009-04-03 10:48:28 följande:
    har ni lärt er ngt nytt under bröllopsplaneringen ??Ha en fin dag !!
  • Trudilutt

Tror heller inte att jag kommer byta ut brudgummen, han är alldeles för bra för det Men man vet inte...

MyochErlend skrev 2009-04-04 09:36:02 följande:
    *haha*jag tycker det är så skönt när man känner... "ja..men såhär ska vi ju ha det"... när saker och ting äntligen börjar forma sig hmm..men brudgummen..nja.. han vill jag nog inte byta ut
  • Trudilutt

Då kommer vi dela bröllopsdag! Va spännande!!

Välkommen

Mia o Kalle skrev 2009-04-04 09:11:54 följande:

Hej!Här passar vi perfekt in, har bokat datum för bröllop till 26 sept 2009. Ser ut som ni har kommit en bit på vägen i planeringen. Jag fick hem alla papper o material till inbjudningarna igår..spännande!/Mia
Svar på tråden September 2009 del3