• ALLIMA

Köper ni ringen i affär eller på nätet?

Har kollat runt lite och upptäckt att det ofta är billigare att köpa ringen på nätet istället för i affär. Känns dock lite osäkert vad gäller storlek osv. Hur har ni gjort? Hur gör ni? Tips på inköpsställen isåfall tack!

• Svar på tråden Köper ni ringen i affär eller på nätet?
  • jenli

Vi köpte min vigselring på nätet. För att få rätt storlek var jag och mätte min förlovningsring i en butik. Om man inte vill göra så kan man hos de flesta nätbutiker kan man få låna ringmått. Vi använde oss av jempguld.se men det finns även vigselbutiken.se som jag vet är bra.

• Nicossambo

Vi köpte våra ringar hos hellkes, där har dem om man bor i skåne showroom där man kan träffa dem och prova ringar.Men priset är fortfarande som på nätet. Showroomet ligger i Helsingborg så bor man i närheten fungerar det.

• ALLIMA

ok. ska kolla upp dessa tips. Tack!

• längelevekärleken

Vi låter en guldsmed smida min

• älskarlivet

Vi köpte i butik för vi ville att ringen skulle passa perfekt till förlovningsringen och jag ville testa vigselring och förlovningsring ihop innan vi bestämde oss.

• MV85

i butik. Annars kan jag inte vara helt säker på att skenorna passar ihop, då min förlovningsring har en lite speciell form har jag upptäckt...

• Sååå lurade

Guldsmed som gör min, men då har vi eget guld vilket gör att priset sjunker från 9000 kr ner till 5500kr...

• gotlandsulrika

Min förlovningsring spanade vi in i butik och beställde på nätet eftersom det skillde många tusenlappar.

Vigselringen ska specialgöras eftersom jag köpt en lös diamant, så den görs vid guldsmed.

• RhjärtaJ

Vi provade ringar i butiken men köpte på nätet. Bara min vigselring blev 2500kr billigare då. hade inte haft råd annars. det går att ändra storleken efteråt om den är lite stor eller liten och att skicka tillbaka ringen för gravyr gratis senare, för oftast så ingår det. Vi blev jättenöjda!

• Hvidbrud

Vi beställde på jemp på nätet. hade provat i butik tidigare (fy oss! Det är så alla små butiker går ner!)

Svar på tråden Köper ni ringen i affär eller på nätet?