• ALLIMA

Köper ni ringen i affär eller på nätet?

Har kollat runt lite och upptäckt att det ofta är billigare att köpa ringen på nätet istället för i affär. Känns dock lite osäkert vad gäller storlek osv. Hur har ni gjort? Hur gör ni? Tips på inköpsställen isåfall tack!

• Svar på tråden Köper ni ringen i affär eller på nätet?
  • Lollie

Har ni några förslag på bra sidor som säljer ringar på nätet??

• hujjedamejj

Köpte en schalin ring på nätet på smyckenet. Den kostade 4300:- och den billigaste ringen jag kunde hitta i butik i samma modell kostade 8200:-
    Så jag gick till den butiken provade ut vilken ring jag ville ha och kollade upp vilket märke den var i sen gick jag och köpte den online

• Lollie

hujjedamejj: Fanns din ring på internet eller var du tvungen att kontakta dom...

• Lollie

någon som vet en hemsida som säljer schalins ringar?

• jisberg

Heeeeeeeeeej!
    Har hittat MIN ring på "Två hjärtan" i Farsta i stockholm.
    Underbart vacker ring och supergullig personal.

• hujjedamejj

Min ring fanns hos smyckenet.se på nätet. Men jag köpte den innan den 1/2 innan det var strul med schalinringarna online.
    Men vad jag fattar det som så säljer jempguld.se schalinringar, dom har det iaf på sin sida. Och där står det att du måste maila för att få en prisuppgift. Kan väl nämna att just min ring finns i olika storlekar med olika stora diamanter, min var det 0,25 karat i.

Lollie skrev 2009-02-28 23:15:46 följande:
    hujjedamejj: Fanns din ring på internet eller var du tvungen att kontakta dom...
  • Hemlig2009

Beställer i butik då mina ringar är "specialare".

• Hannaz

Har beställt förlovningsringarna på nätet, släta i den modell vi vill ha så då känns det onödigt att betala flera tusen extra för att köpa i butik eller låta tillverka. Dock ska min vigselring tillverkas bla av guld från min och min sambos mormors ringar. Ska man ha konfektionsgjorda ringar ex TCOL eller schalins så tjänar man mycket på att handla på nätet.

Bra priser och bra bemötande har jag fått hos
    Jempguld, Nordstan, Guldklippet (guldklippet var allra billigast på den ring vi ska ha iallafall)

Vigselringen ska tillverkas av David Butler i Malmö.

• Hannaz

Kan förresten påpeka att åtminstone schalins går att få i vilken bredd och höjd man vill (iallfall de släta ringar jag frågat om ).

• 040409
    Lollie skrev 2009-02-28 23:27:07 följande:
    någon som vet en hemsida som säljer schalins ringar?
    shalins har slutat att säljas på nätet sen den 1 februari

jag köpte min ring i butik, den jag hittade som passade bäst till förlovningsringen gick inte att hitta på nätet.
  • Hannaz

Alla schalins ringar går att se på nätet man måste bara ringa återförsäljaren för pris och peställning. För mig är det nästan samma sak som att de går att köpa på nätet.

• Nicossambo

Hej! Vi beställde våra ringar hos hellkes. Dem finns på nätet men har showroom i helsingborg om man vill träffa dem.

• JoM maj09

Jag funderar på att köpa min ring på nätet, vill ha en TCOL som jag har provat i butik men kostar bara hälften på nätet. Priset överväger mycket då jag redan vet att den passar till min förlovningsring.

• Bambi76

Vi har köpt min ring på 2Hjärtan i Järfälla.
    Vi köpte även våra förlovningsringar där och båda gångerna har vi blivit super bra bemötta.

Svar på tråden Köper ni ringen i affär eller på nätet?