Inlägg från: Mijah |Visa alla inlägg
  • Mijah

Maj 2010

Hej tjejer!

Jag fick mitt efterlängtade frieri för en vecka sedan, på toppen av ett berg och allt.

Vi ska gifta oss i maj nästa år, så jag tänkte passa på att hoppa in på den här tråden. Ska genast läsa igenom hur det går för er andra.

Kan ju passa på att ställa en fråga också: Vi har hittat en kyrka vi vill gifta oss i den 1 maj, men på expeditionen sa de att de inte är färdiga med planeringen så långt fram i tiden.

Det är väl inte en helt orimlig framförhållning att man planerar sitt bröllop ett år i förväg? Och kyrkan är ju det man vill spika först! Har ni lyckats boka in era kyrkor/vigselplatser ännu? Hur länge ska man vänta innan man kan ringa och tjata på prästen med gott samvete? Haha =)

Hälsningar,
    /Mia

• Mijah

Sån här tur kan man ju nästan inte ha! :)

Jag fyndade en oanvänd klänning här på Bröllopstorgets Köp-å-sälj-avdelning för endast 1 500:-. Den har redan kommit på posten och den passade helt perfekt!

Haha =) Blir inte så mycket kvar att göra under den årslånga väntan som är kvar till bröllopet, förutom att se till att jag varken går upp eller ner i vikt :)

Tack förresten, MV85 för tipset. Det finns verkligen massor av annat att ordna. Varken jag eller min m2b vet vad han ska ha på sig om klädkoden för gästerna är kavaj. Slips eller fluga? Vit skjorta? Eller är det valfritt?

• Mijah

Hej på er major! Ser att alla smider planer för fullt.

Tänkte fråga om någon har tips på någon romantisk, men inte allt för smörig låt att dansa brudvals till.

Leker lite med tanken att ha lite 60-talsstuk på bröllopet, så det får gärna vara någon gammal dänga. Om inte 60-talstemat blir av så gör det ju inget om om bara första danslåten råkar vara från 60-talet.

Kan även passa på att tipsa om att det ska vara någon slags bröllopsmässa på Nordiska muséet. Här kan ni läsa mer: nordiskamuseet.se/Publication.asp&cat=148&topmenu=148

Slutligen - Grattis och välkomna alla nya major!

/Mia

Svar på tråden Maj 2010