Dyr brudbukett
jag tycker inte det låter dyrt. Typiskt normala priser.
Sen vill jag bara säga att det är så patetiskt när folk kommer in och ska beställa "festbuketter"... florister är lixom inte dumma i huvudet :P
Det blir ännu roligare när man frågar " är det en brudbukett?" och de bara skäms och blånekar.
Det är inte så att florister ser ner på en eller lägger på extra dyrt pris bara för att det är en brudbukett. Smartare att säga att "jag vill inte lägga så mycket pengar på buketten utan ha en enkel, lite mindre bukett. Det är en borgerlig vigsel och litet bröllop. Den får max kosta 550 kr....vad kan jag få för dem pengarna?"
Sen är det också ett missförstånd att vi florister skulle se en chans att tjäna pengar på brudar - sanningen är att ni är extremt kräsna, tar mycket tid i anspråk i butiken när ni frågar om råd osv (denna tiden kostar också pengar men de flesta betalar inte för det), oändligt mailande och tjatande om detaljer och färger och jag vet inte vad....
När man ger en prisuppgift på en brudbukett har man allt detta i bakhuvudet...det tar mycket arbetstid att maila och ringa och kolla blombeställningar osv. Det finns mycket effektivare sätt att tjäna pengar som blomsterbutik än att ta brudbukettsbeställningar.
Men kommer man in och gör en beställning på 5 minuter och låter floristen få fria händer inom din budget kan du få en billigare bukett - oavsett om du sa bröllop eller inte.