Inlägg från: f1bride |Visa alla inlägg
  • f1bride

Dyr brudbukett

Fick min bukett (se galleri) för 650 kronor inklusive 2 corsager.. Hade murgröna och rosor i buketten och corsagerna.

Då var det 25 rosor vi använde, har jag för mig..

• f1bride

Måste väl säga också att jag bor i ett litet samhälle i Norrland

• f1bride

Ja, hon jobbade gratis. För att vara snäll?
    Men att det skulle betyda att man inte har koll på sin företagsekonomi, vette tusan om jag skulle säga Nu går jag ju runt som en vandrande reklampelare (vad kostar inte reklam idag? Dessutom ganska effektiv reklam) och så kommer jag utan att tveka att alltid handla mina blommor där!
    Summa kardemumma så är väl mitt tips att gå till en liten blomsteraffär, för där får man bättre service (och ibland pris)! Aldrig att någon i stan hade gett mig det priset!

Sen kommentarer till övriga så skulle jag nog inte kunna se nån alltför stor skillnad på slarvgjord bukett eller inte, men den var superfin och den höll alldeles perfekt vilket jag inte tror att en tvärgjord är.. Och jag hade ju själv räknat att den skulle kosta omkring 2000-2500 så jag kan ju säga att jag vart jätteförvånad (och sa det) när hon sa priset!

Men rospriserna är alltså 20 eller 25 kr/st, för hon tog 20x25 när hon räknade ut priset.. (för rosorna)

passionsblomman skrev 2009-03-07 17:11:49 följande:
    Jo, det förstås, men jag tycker buketten i f1bride´s galleri ser fin ut, så jag tror det som så ofta är ngn som inte riktigt kan sin företagsekonomi som gjort den...20th century fox skrev 2009-03-07 16:36:12 följande:
  • f1bride

Så sant, så sant allt det du skriver!

Men det ÄR ju faktiskt möjligt att få det priset, jag är ju tydligen ett bevis på det.. Om man jämför i förväg, kanske inte väljer en stor affärskedja i en stad kan man få billigare. Det är ju ett tips som jag tror, och hoppas, någon kan ha anvädning av!

passionsblomman skrev 2009-03-08 11:52:08 följande:
    Nä, om hon själv säger att hon gjorde jobbet gratis, då vet hon ju hur hon valde... Och då gjorde hon ju det av en anledning.På vilket vis du är en reklampelare för henne och hur den överenskommelsenser ut vet ju bara ni.Men som du säger, så är normalprisern MED arbetet bra mycket högre, så du fick en brudbukett för bara materialkostnaden. Det Var ju det jag reagerade på från början.Det blir ju väldigt missvisande i en tråd på bt om folk tror att det är ett rimligt pris, för det är det inte.Inte om man ska försörja sig på att göra brudbinderier.
  • f1bride

Självklart och det var INTE meningen att påstå att alla som tar mer än 650 kr är hutlösa!! Bara poängtera det

Var lite stressad då jag skrev, vilket ju också är bevis på att jag postade en rad under vanliga inlägget (och knappt kom på att jag måste synliggöra galleriet)!

passionsblomman skrev 2009-03-08 17:41:03 följande:
    Ja, visst, fast jag tycker det hade varit värt att notera redan från början i första inlägget att det inte var frågan om fullpris. Annars gödslar man myten att alla andra tar fullständiga överpriser. Annars är det såklart bra med många olika tips!
Svar på tråden Dyr brudbukett