Dyr brudbukett
Fick min bukett (se galleri) för 650 kronor inklusive 2 corsager.. Hade murgröna och rosor i buketten och corsagerna.
Då var det 25 rosor vi använde, har jag för mig..
Fick min bukett (se galleri) för 650 kronor inklusive 2 corsager.. Hade murgröna och rosor i buketten och corsagerna.
Då var det 25 rosor vi använde, har jag för mig..
Måste väl säga också att jag bor i ett litet samhälle i Norrland
Ja, hon jobbade gratis. För att vara snäll?
Men att det skulle betyda att man inte har koll på sin företagsekonomi, vette tusan om jag skulle säga Nu går jag ju runt som en vandrande reklampelare (vad kostar inte reklam idag? Dessutom ganska effektiv reklam) och så kommer jag utan att tveka att alltid handla mina blommor där!
Summa kardemumma så är väl mitt tips att gå till en liten blomsteraffär, för där får man bättre service (och ibland pris)! Aldrig att någon i stan hade gett mig det priset!
Sen kommentarer till övriga så skulle jag nog inte kunna se nån alltför stor skillnad på slarvgjord bukett eller inte, men den var superfin och den höll alldeles perfekt vilket jag inte tror att en tvärgjord är.. Och jag hade ju själv räknat att den skulle kosta omkring 2000-2500 så jag kan ju säga att jag vart jätteförvånad (och sa det) när hon sa priset!
Men rospriserna är alltså 20 eller 25 kr/st, för hon tog 20x25 när hon räknade ut priset.. (för rosorna)
Så sant, så sant allt det du skriver!
Men det ÄR ju faktiskt möjligt att få det priset, jag är ju tydligen ett bevis på det.. Om man jämför i förväg, kanske inte väljer en stor affärskedja i en stad kan man få billigare. Det är ju ett tips som jag tror, och hoppas, någon kan ha anvädning av!
Självklart och det var INTE meningen att påstå att alla som tar mer än 650 kr är hutlösa!! Bara poängtera det
Var lite stressad då jag skrev, vilket ju också är bevis på att jag postade en rad under vanliga inlägget (och knappt kom på att jag måste synliggöra galleriet)!