• AhjärtaP

    Skicka inbjudningarna i cellofanpåsar..

    Om ni ska göra det, vart skriver ni adressen?
    Blir det väldigt fult med en vit adress lapp bak på påsen tro? Vill ju inte förstöra det fina.

  • Svar på tråden Skicka inbjudningarna i cellofanpåsar..
  • AhjärtaP

    Va bra! Då gör vi så vi med
    Vilken sorts frimärke använde du? Pussmunnarna på rulle är ju så fina men dom kanske inte fäster lika bra som dom andra?

  • AhjärtaP
    monkay skrev 2009-03-01 21:08:48 följande:
    Vi ska eventuellt skicka våra inbjudningar i cellofanpåsar, har tänkt skriva med en svart penna rakt på cellofanet. Blev skitsnyggt! Det man måste tänka på om man väljer detta alternativet är att ha en penna anpassad för plast, annars så åker texten bort i postgången.Men såna pennor finns i varje bokhandel, så inga problem att fixa en sån!
    Tänkte på det jag med. Men som du just skrev, är lite rädd för att texten ska åka bort.
    Men med en såna penna borde det ju sitta kvar.
  • AhjärtaP
    mysan31 skrev 2009-03-01 21:14:42 följande:
    Jag änvände puss frimärkena när jag skickade iväg mina inbjudningar,men på vanligt kuvert...
    Ok! Men jag tänkte mer på om dom fäster lika bra på cellofan men det kanske dom gör?
    Visst e dom fina? Knäpp man är som tom vill att frimärken ska matcha hehe
  • AhjärtaP
    monkay skrev 2009-03-01 21:16:53 följande:
    Har pussmunnarna hemma...och har inte provat om de sitter kvar på kuvertet. Borde nog sitta kvar - men tänk om de åker av. Ve och fasa Funderar på att köpa förklistrade trots allt och ta pussmunnarna till tackkorten istället!Har du också köpt pussmunnarna? De är ju såå söta
    Jaa jätte söta
    Jag ska skicka min inbjudningar i ask så jag har inge kuvert att sätta fast dom på. Så det är nog bäst att köra dom andra på cellofanen och som du sa använda pussmunnarna till tackkorten.
    Bra idé
  • AhjärtaP
    monkay skrev 2009-03-01 21:23:01 följande:
    Aha, ska det var en cellofanpåse runt asken? Va fint Eller snurrar jag ihop allting nu? hehe
    Japp stämmer bra! Inbjudan ligger i en ask sen skickar vi iväg dem i cellofanpåsar.
  • AhjärtaP
    monkay skrev 2009-03-01 21:28:58 följande:
    Damn va snyggt det låter, kan du inte lägga upp ett kort sen när du har gjort ngn? Tycker det är så kul att få inspiration Jag har gjort 20 av 35 kort, så börjar ta sig... men vilken tid det tar! Gaah!Glöm inte bort att väga din inbjudan innan du skickar, jag provvägde igår och det blev 22 gram. Gränsen för 1 frimärke är 20 gram... vågar man chansa? Eller måste jag stätta på 2 frimärken för bara 2 grams övervikt?
    Ja det kan jag göra, sen när det är helt klart! Visst tar det tid *pust* sen vet jag inte om det blir så mkt billigare än om man hade beställt dom som jag trodde men det är ju kul oxå.

    Vårt har strulat lite oxå vi hade valt ett tunnare halvtransperant papper men det ville inte skrivaren "ta" det knöglade bara iho sig så nu blev det på vanligt papper istället, blev fint det med men ändå.

    Ja väga dom måste jag göra, hoppas det inte väger allt för mkt bara, har nog räknat med 2 frimärken för vår del.

    Jag vet faktiskt inte om du ska våga chansa, men 2gram liksom...det borde ju inte vara nåt problem tycker man. Men kanske inte värt att riskera nåt? Fråga dom på posten kanske
  • AhjärtaP
    Saggezza skrev 2009-03-01 21:32:20 följande:
    Hej!Vi skickade våra inbjudningar förra veckan i cellofanplast. Blev skitsnyggt. Vi hade genomskinliga etiketter, använde publisher på datorn och skrev ut adresslapparna i ett snyggt calligraphtypsnitt och sen hade vi "Tillsammans"-frimärken. Jag har inte prövat med andra frimärken men jag kan tänka mig att det är jobbigt att sätta dit dem eftersom att de vanliga frimärkena tar ett tag innan de "torkat" och därför nog lätt kan flytta på sig... Men som sagt jag har inte prövat utan misstänkte detta och köpte därför de förklistrade...Låter som om det kommer bli väldigt fint att skicka askarna i cellofan!
    KIkade in era inbjudningar, jätte fina!
    Lät fint med genomskinliga adresslappar oxå, får se hur jag gör nu. Iof har jag redan fixat vita adresslappar så det kanske blir dom trots allt.
  • AhjärtaP
    monkay skrev 2009-03-01 21:40:16 följande:
    Känns så surt att sätta på ett extra frimärke för enbart 2 gram, men ni har rätt vågar ju inte direkt chansa på att de inte kommer fram.Läste ngnstans att om man skriver avsändare på kuverten så kommer korten fram ändå, och de skickar en faktura som straff till avsändaren. Kanske jag kan göra så...hmm tål att tänkas på
    Jag förstår det!

    Ni har verkligen fina inbjudningar ni med, ibland ångrar jag att jag inte gjorde kort istället för i askar. Hade ju kunnat göra kort som ligger i asken men jag sätter in ett fint papper inut så att det sitter fast där i när man lyfter på locket.
    Förklarar dåligt, hoppas du fattar.
  • AhjärtaP
    monkay skrev 2009-03-01 21:53:29 följande:
    Tack Askar är ju hur fint som helst, kommer göra succé! Tror jag förstår hur du menar hur ni gjort. Tror att det blir bäst som du valt att göra, att pappret sitter inuti asken istället för ett kort däri...Gaah kan inte komma över det här med 2 gram, irriterar mig verkligen. Och jag har redan limmat fast pärlor och snören och sånt så kan ju inte direkt ändra på det!Känner mig nästan som en bridezilla när jag vägde korten...du vet, blev tokig och började gnälla och bli aningen hysterisk.Haha, så långt ifrån min personlighet som helst, men men!
    Hahahaha känner igen det där!!
    Jag verkligen sa till min blivande att jag kommer INTE bli en bridezilla men jag måste erkänna att jag är nog på väg att bli en!!!! Gaaaah

    Vägde du dom hemma? Kanske kanske postens våg visar mindre, hoppas.
  • AhjärtaP

    Monkay

    Får jag fråga, skrev du nåt om önskelista i dina inbjudningar?
    Jag får bara inte till det, känns som om jag verkligen förväntar mig presenter så jag hoppade det.
    Vill ju iof inte få 100 brödrostar heller svårt det där.

  • AhjärtaP
    monkay skrev 2009-03-01 22:02:06 följande:
    Hehe, ska gå och provväga dem på posten oxå, hoppas att det låg en brödsmula eller ngt på min våg härhemma Vill ju helst inte få ett bridezilla utbrott på posten hihi!När gifter ni er?
    Hahaha det skulle se ut det!!

    18 juli gifter vi oss, ni?
  • AhjärtaP

    Råkar klicka på ditt namn istället för svara knappen hela tiden. Nu så såg jag när ni skulle gifta er oxå

  • AhjärtaP
    monkay skrev 2009-03-01 22:10:36 följande:
    Har inte skrivit något alls om det i inbjudan, däremot tänkte vi skriva det på hemsidan vi gjort på weddingannouncer. Skrev in hemsidan längst ned på inbjudan. Vi hade lite tajt med plats på själva kortet, sen kände jag att det skulle kännas som aningen tiggeri om det står med i inbjudan... Fast det är säkert bara jag som tänker så Ni kanske också kunde ha en sån där hemsida för all info som inte får plats i själva inbjudan?15 augusti är det dags för oss! Hur långt har du kommit i planeringen?
    Men lite så kände jag med, trodde jag var ensam om det. Därför ville vi inte skriva det i inbjudan
    Däremot vore det ju toppen att få med det på en hemsida. Vi har inte fixat någon ännu, vet inte om vi ska ha det mend et kanske är bra?!

    Planeringen stod stilla ett bra tag här men nu börjar det släppa. Kände ett tag att jag ville dra till en strand i Thailand och gifta mig istället. Men då skulle min mamma gråta blod
    Börjar se en helhet nu fastän det är långt ifrån klart. Jag vet vilken klänning jag vill ha men skulle VILJA gå ner lite efter min senaste grav men det lär vara svårt så jag kanske beställer den större strl iaf. Ringen e svårare men jag måset bestämma mig typ NU känns det som.
    Har beställt massa grejer till dukningen mm

    Du då?
  • AhjärtaP
    Lumo skrev 2009-03-01 22:20:15 följande:
    Använde också cellofanpåsar till våra inbjudningar. Min lösning till adresslapp blev att jag skrev vår information på samma cremefärgade papper som användes inne i inbjudan och satte på ett papper som hade samma färg som inbjudningskortet, i vårt fall grönt och la detta bakom själva inbjudningskortet. På baksidan av informationen sattes adresslappar i samma cremefärgade papper som använts i både inbjudan och informationen. Skrev ut alla adresslappar i skrivaren för att få alla lika snygga. På det sättet blev det enhetligt och adresslappen inne i cellofanpåsen. Kanske rörigt förklarat...Ska försöka lägga in bilder på inbjudningen i galleriet.
    Lägg gärna ut bilder! Kul med inspiration.
    Jag förstod inte riktigt hur adresslappen log inne i cellofanpåsen, låg den löst eller fäst på kortet? Tänker att adressen inte vrider sig så att adressen inte syns.
  • AhjärtaP

    skrev slarvigt förstod du vad jag menade?

  • AhjärtaP

    Rosa vitt och silver är det som gäller här!
    Ville först ha rosa vitt och brunt men det var nån som sa att brunt är höstigt så då hoppade jag det. Knäpp man är, man kan väl för sjutton ha vilken färg man vill hehe
    Men det här blir fina fisken.

    Ditt färgtema låter super fint!

    Du har kommit längre än mig du, jag tror att vi ev ska fixa maten själva, med hjälp av släkt och familj alltså.Tårtan har jag ingen aning om vart vi ska beställa den ifrån.

    Jag ska nog ta och krypa ner i sängen, ögonlocken känns som bly annars måste jag nog spärra upp dom med tandpetare imorgon då jag har riktigt morgon pigga kottar här hemma.

    Men vi lär väl höras mer här kanske? Följas åt i planeringen.

    Kram och god natt

  • AhjärtaP
    Lumo skrev 2009-03-01 22:35:08 följande:
    Adresslappen limmade jag fast. Det har varit mycket limmande kan jag säga då det är mycket papper på papper. Dubbla frimärke blev det också eftersom det vägde 4 g för mycket... Har tyvärr inget kort på själva informationsbladet ännu men ska börja med att lägga in bilder på själva inbjudan.
    Kan tänka mig det! Men bra blir det tillslut eller hur
    Vi kommer nog oxå få dubbelt porto på våra.

    Jag ska krypa till kojs men vi lär väl "ses" här inne.
    Kram
Svar på tråden Skicka inbjudningarna i cellofanpåsar..