• didis

Hur länge har ni sparat till ert bröllop?

I vanliga fall åker vi på skidresa hela familjen och det kostar ungefär som ett bröllop.

Men nu har vi sådan skidabstinens att vi troligen åker iväg ändå! Jag fick ut en del vinst av mitt bolag före jul och det täcker mer än väl både bröllop och skidresa.

• didis

Jag o frugan och melonbuske:

Varför får ni ångest över att andra kan spara/tjänar mycket?

Har man pengar så har man, annars får man vänta med bröllop (något som ju gäller oavsett vad man lägger pengarna på).

Nu har vi gott om pengar och behöver inte spara alls men hade vi, liksom många här på BT, gift oss när vi var yngre hade vi inte heller haft råd.

Nu är vi runt 40 och har jobbat hårt för att komma till den ekonomiska situation vi har idag. Och vi har medvetet väntat med bröllop tills vi kunde få det som vi ville och det passade i tiden.

• didis

Aha, då tolkade jag ditt inlägg fel. För att kostnaden springer iväg har jag lättare att förstå att man kan få ångest över.

Speciellt om man sitter på BT och kommer på en massa nya grejer man bara MÅSTE ha fast man aldrig tänkt på det förut...

melonbuske skrev 2009-03-04 13:04:27 följande:
    didis: jag menar inte att jag får ångest över att alla andra kan spara, jag menar att man får lite småstress när man tänker på hur mycket det kostar osv.
Svar på tråden Hur länge har ni sparat till ert bröllop?