• varberg77

Hur länge har ni sparat till ert bröllop?

och hur mycket i månaden har ni haft råd att lägga?

• Svar på tråden Hur länge har ni sparat till ert bröllop?
  • Snäckan08

Vi sparade inget innan. Vi räknar med att kunna ta löpande av våra inkomster.
    Bröllopsfesten går på ca 100 + ringar, kläder, resa mm på ca 150.

• Mörk Ängel

Vi tror att vi kanske gifter oss om 4-5 år och har precis börjat spara till bröllopsresan och vi tänkte lägga 500 var i månaden så då har vi iaf dryga 40 000 till den. Vi tänkte som så att det är bättre att börja spara i tid!

• Mörk Ängel

Dock kommer vi till själva bröllopet ha pengar ändå. Men för oss så är det nog resan som kommer kosta mest, och min ring :D

• älskarlivet

Vi har en sammanlagd inkomst på ca 50 000 innan skatt, och bor i en lägenhet som kostar 7200...

melonbuske skrev 2009-03-03 09:57:03 följande:
    hur har folk råd att lägga undan så mycket pengar varje månad?? :O vi lyckades få undan ca. 5000:- denna månad och det kändes som mycket :O
  • lillalyckan

Vi har sagt att vi ska lägga undan iaf 3000 kr i månaden, men just nu är räntorna såpass låga att det kan bli lite mer, Vi ska inte gifta oss förrän 2011 och då hinner vi få ihop tillräckligt med pengar utan att det märks att man sparar varje månad. Vi sparade 12000 i månaden i ett år för att kunna köpa lägenheten vi ville ha så nu vill vi inte spara mer för tillfället {#lang_emotions_wink} Då funkar det här perfekt för oss... Vi får ihop pengar till bröllope men kan oxå resa ibland osv...

• konstigabaralillajag

Herregud vad alla verkar kunna spara och lägga undan... Är jag den enda här som inte lägger undan så mycket pengar varje månad?? Vi har inte de pengarna och kommer inte att ha dem heller då jag är sjukskriven. Men jag gissar att vår dag blir lika underbar trots att vi inte lägger så mycket pengar på vår dag...

• älskarlivet

Klart ni får en underbar dag ändå. Vi kommer ha runt 80 gäster om alla kommer, så då drar ju kostnaderna iväg, samtidigt kunde vi inte skära mer i gästlistan..

konstigabaralillajag skrev 2009-03-03 21:43:30 följande:
    Herregud vad alla verkar kunna spara och lägga undan... Är jag den enda här som inte lägger undan så mycket pengar varje månad?? Vi har inte de pengarna och kommer inte att ha dem heller då jag är sjukskriven. Men jag gissar att vår dag blir lika underbar trots att vi inte lägger så mycket pengar på vår dag...
  • Villemoa

Absolut kommer er dag att bli underbar, oavsett hur mycket pengar ni lägger ner!

konstigabaralillajag skrev 2009-03-03 21:43:30 följande:
  • Dalarna79

vi har sparat sen juni förra året o har sparat 70000 o gifter oss i aug...tror bröllopet landar på 100000

• sarreb

4år, 1000 kr var varje månad...

Svar på tråden Hur länge har ni sparat till ert bröllop?