Jo men presentkort på resevaruhuset eller ticket tror jag bara fungerar om man inte köpt något än. Så var det iallafall på Fritidsresor, det gick inte att inkassera ett presentkort i efterhand, och eftersom vi åker dagen efter bröllopet kommer ju allt redan att vara betalt. Förlorar lite poängen om vi ska få pengar innestående till en NY resa.
Men NU har jag lyssnat på alla era råd och snott hejvillt. Jag har nu skrivit så här på vår bröllopssida:
"Vår tanke var att inte önska oss något alls, den största presenten för oss är att ni är där och firar vår stora dag med oss. Men när så många ändå undrar är det väl bäst att berätta vad vi önskar oss! Något att ha i åtanke är dock att vi inte kommer att ha någon presentöppning på bröllopet.
Vår högsta önskan är att bli make och maka, och att släkt och vänner ska vara med och bevaka.
Vi vill på bröllopsemester resa men efter vår bröllopsfinansiering är våra bankkonton ganska glesa,
Vi önskar därför inget att ställa i vår hylla, hjälp oss i stället drömmen om en bröllopsresa uppfylla!
Om ni vill bidra till vår bröllopsresa:
- Kan ni sätta in ett bidrag på vårat sparkonto i XXbanken (XX XXX..0)
- Eller ge presentkort från Forex
"
Fungerar det tror ni? Känns lite dumt men måste ju ändå berätta att det inte blir någon presentöppning på bröllopet osv. Vill helst undvika kontanter på bröllopet, tänk om de kommer bort osv (ingen kommer att ha möjlighet att passa allt). Och om folk sätter in pengar på vårat sparkonto kan de ju välja om de vill skriva vem det är från eller inte. Men du "Jag och frugan", presentkort på Forex är det också krångligt? Jag ville ju ha alternativet kvar att man skulle kunna ge NÅGOT presentkort iaf om man tycker att det är hemskt tråkigt att ge pengar.. men jag vet inte..:7