Inlägg från: Lövnäs |Visa alla inlägg
  • Lövnäs

15 augusti-09!!

Hej!
    Vi gifter oss oxå den 15 augusti i Eskilstuna. Får man vara med här?

Vi har väl kommit ganska långt i vår planering, tror jag
    Detta är klart:
    Kyrka & lokal efteråt
    Färgtema
    Hittat min Brudklänning (beställs dock 3 april)
    Hittat kläder till brudgum (beställs/köps 3 april)
    Hittat mina skor (köps 3 april)
    Cateringfirma o mat bokat.
    Solist
    Kantor
    Alla kort (inbjudnings-, placerings- & tackkort)
    Tärnan
    Ring (beställd idag )
    Underkläder (köps 7 maj)
    Fotograf
    Transport under dagen o på kvällen/natten
    Utformandet på tårtan, bara beställningen kvar
    Bordsdekorationerna inköpta, ska bara "lackas" om...
    Servetter
    Gästlistan
    Frissa & Make Up
    Florist (kommer hit 18 mars)

Säkert mer som är klart men som jag inte kommer på nu såhär på rak arm...
    Trevlig helg!
    Mvh. Madeleine

• Lövnäs

Hur är det med er o hur går planeringen för er?
    Här är vi sjuka, hela familjen... Men planeringen går väl lite framåt varje dag.
    Ringen har kommit, väntar nu bara på att bli frisk så jag kan hämta ut den... O skor köpte jag på skokanonen för 250kr, halva priset mot de jag tittat ut från Nixa...
    O imorgon kommer floristen, så himla skoj att få bestämma buketten.
    /Madde

• Lövnäs

Cilla GB skrev 2009-03-17 22:23:37 följande:

Grattis! Skoj!Här väntas det fortfarande på att klänningen ska komma :) I samband med när den kommer ska jag bestämma skorna. Spännande!Det som ska bestämmas är maten, killens kläder, ringar, tårta.Åhh, va skoj allting är!Vad ska ni ha för färgtema? Vi kör på vitt & silver.
    Väntan är lång va?
    Vi har lila guld och vitt som färgtema...
    Ooh idag på fm kommer floristen. Ska bli himla kul att bestämma buketten...
  • Lövnäs

Cilla GB skrev 2009-03-23 15:57:43 följande:

Vi har iaf fått inbjudningskorten beställda nu, väntar med spänning! Så snart skickas de ut!Bandet är bokat, börjat kolla på låtar.Håller på med tårtan och ska prata mer med konditorn. Vi vill ha en klassisk vit tårta, och då blir det vanligtvis en prinsess tårta. Jag är då inte så förtjust i sådana så jag vill ha med ckokladfyllning istället. Ska prata vidare med konditorn om detta men ska nog inte vara några problem.Filar lite på festgrogrammet, men våra toastmadames vill hålla i detta men har själv lite tankar o önskemål.Haft lite planeringsmöte med killens familj och det är så skoj alla vill hjälpa till och ställa upp! Så allt flyter på..:)Men har inte riktigt hittat ringen ännu...har ni hittat Den?
    Vad skönt att ni har familjer som vill hjälpa till. Underlättar väl en hel del antar jag...
    Jag beställde ringen för ca 3 veckor sedan o hämtade ut den idag, äntligen.. Har legat så sjuka att vi inte kunnat hämta ut den direkt... Den är mycket vackrare i verkligheten än på bild...
  • Lövnäs

Vi var iväg i torsdags o shoppade klänningen till mig, kostym, väst o plastrong till m2b. Ska skicka inbjudningskorten på tisdag, när jag ska till stan.Sen är det bara o vänta tills dagen D... Vill gifta mig NU!!!

Svar på tråden 15 augusti-09!!