• KaaM

Ni som inte gifter er i kyrkan, vart gifter ni er?

Känns som vi inte riktigt kan bestämma oss hur vi vill göra. Det enda vi vet är att vi inte vill gifta oss i kyrkan och att vi bara ska vara med de närmaste (våra föräldrar+syskon).

Behöver lite tips på vad man kan hitta på. Har funderat på att hyra hus och gifta oss i skärgården. Men som sagt, vi kan inte bestämma oss. Hjälp!!!

• Svar på tråden Ni som inte gifter er i kyrkan, vart gifter ni er?
  • mandisl

Vi har bokat en samlingslokal som kommunen har. Den är enkel, ljus och trevlig, har liten scen med piano och är billig. Perfekt!

• Valkyria84

Vi gifter oss i en hyttruin brevid en fors, se i galleriet där finns en bild =)

• tossesnurr

vi gifter oss i en trädgård på Öland

• annikaolsson

palmhuset trädgårdsföreningen i göteborg sker det

• Comfortably numb

vi gifte oss inne på Tornvillan i nacka strand, och hade sedan middagen där också, vi hade också bara de närmaste, 14 gäster blev det då min mans morföräldrar blev sjuka dagen innan, annars hade vi haft 16 gäster... superbra service, fin miljö och hur god mat som helst, blev jättelyckat!

• Meria84

Framför (eller i vid dåligt väder) denna bygdegård:
    www.alvsbacka.se/bilder/fyrbo_an.jpg

Framför är det som en liten upphöjnad där vi står och gästerna på gräsmattan nedanför. Denna ligger intill en sjö med badstrand och grejer

• APDD

Vi ska gifta oss på Kastellet på kastellholmen. Det är jättefint inomhus men inte så stort, funkar om man är 50 pers eller så. Vi kommer att vara 110 pers och vi ska gifta oss ute på deras gård med utsikt över stan. Jättefint!!

• Sundance

Vi planerar vigsel i något vackert slott i skåne. Eller snarare i slottsparken, utomhus. Hoppas på att de har någon vacker paviljong eller stenbelagd pergola eller så. Blir det dåligt väder är jag jättekluven. Min M2B vill då att vi har den delen av festtältet som ska vara dansgolv och bar, som vigseltält. Med andra dekorationer såklart. Känns dock lite omständigt att lägga en massa energi och tid (och pengar) på att dekorera den till vigselplats och sen används den kanske inte. Och vem ska hinna fixa det om det regnar på morgonen? Och vem sak göra om den till festsal snabbt igen sedan.

Kanske kan ha vigseln inne i slottet men då ska de säkert ha betalt för att hyra det rummet och så kanske det inte ens används om det bli sol.

Och så skulle jag samtidigt vilja vigas en bit från slottet så att vi får anlända i en cool bil elelr så. Själva festen kommer nämligen vara på slottet.

• JMMC

Vi gifter oss på bryggan hemma ;+)

• AlvaStar

Vi gifter oss på en gräsmatta framför en blombåge...

• Lady o Lufsen

Vi gifte oss kyrkligt fast inte i kyrkan
    Vi vigdes på trappen till vårant landställe.

Men det går ju bra att gifta sig ungefär var som helst...på en brygga, i en trädgård, i en park, på en strand, i ett hus, i en lägenhet, ett favoritställe i naturen, i en skog...välj ut ett ställe som betyder något för er.

Lycka till!

• Kajsaa

Vi kommer gifta oss på en teaterscen på en stadsteater. Teatern är mitt liv, därför detta valet. med vacker belysning och musik!

Svar på tråden Ni som inte gifter er i kyrkan, vart gifter ni er?