Hur billigt kan man få ett bröllop?
En tjejkompis till mig som gifta sig för några år sedan (då hon var student), beställde sin bröllopsklänning från e-Bay för 450 kr inkl frakt. Den var vintage off white och passade hennes person väldigt bra, var lite stor till kroppen dock så hon fick alternera den lite. Fast hon är 158 cm och väger ca 49 kg så det hade hon nog fått göra oavsett vart hon köpt klänningen. Inbjudningskorten gjorde hon själv via datorn och skrev ut på fin kartong hon köpt på Bokia. Tårta beställde de, kostade ca 1000 kr tror jag. Hans kläder också ca 1000 kr, ringarna ca 2500 kr... de blivande svärföräldrarna stod för maten. De lagade allt själva och hade gående bort. Hyra lokal ca 1000 kr. De hade en budget på 10 000 kr, men de kom aldrig så högt upp. Gick på strax över hälften av det och bröllopet blev jättebra. Kontakter tror jag är viktigt. De hade band som spelade (brudgummens systers). De kände nån som gjorde dekorer och blomsterarrangemang. Min kompis hade en barndomsvän som gjorde hår och smink. Tror att det går att få det ganska så billigt, men det är ju en fråga om hur billigt man vill ha det också. Stadshuset är absolut billigast skulle jag väl säga. Kan vara kul att lägga pengar på bröllopsresa eller framtid. Det viktiga är att ni planerar för dagen så som ni vill ha den. Tanken är att den bara skall komma en gång.