• kanske de kanske

    Hur ska ja formulera detta

    ja vill på vett trädgårdsbröllop (vi faktiskt förlovade här också)men sammtidigt vill jag inte att vår omgivning ska komma bara för att de bröllop utan för dela vår dag med oss. jag vill heller inte bjuda på massa alkohol känns inget bra av olika and. Bara fått för mig att folk dricker mer om de gratis än om de betalbar. men hur ska ja få till en vettig inbjudan för detta. hade en önskar att bara våra föräldrar til vigsel men jag vet att min svärmor kommer INTE vara tyst. kan ngn hjälpa mig

  • Svar på tråden Hur ska ja formulera detta
  • didis

    Du får ursäkta men jag förstår inte riktigt vad du skriver.

    Har jag förstått dig rätt:

    - du vill bara ha era föräldrar närvarande under vigseln
    - du vill ha vigseln i trädgården
    - du vill ha betalbar (jag antar att det då skall komma fler än era föräldrar?)

    Ett förslag:

    välkomna på bröllopsfest i vår trädgård (datum, klockslag) där det bjuds på lättare mat. Dricka tar ni med själva eller köper i vår betalbar. Sedan blir det dans och fest natten lång.
    Vigseln sker tidigare på dagen tillsammans med närmaste släkten.
    Klädkod, osa, vägbeskrivning etc etc.

  • kanske de kanske

    förlåt för att de rörigt
    ja min önskan e att bara våra föräldrar är med sen kommer övriga gäster men eftersom svärmor är skvallerbytta:) kommer de aldrig kunna genomföras.

  • kanske de kanske

    men sammtidigt vill ja inte heller att vår omgivning ska komma för att de bröllop utan för att vara med oss under tro vanlig fest..om ja kan uttrycka de så

  • didis

    Ett alternativ är att bara bjuda in till fest och inte tala om att det är bröllop. Då får man räkna med att en del inte kommer, trots allt känns en bröllopsfest viktigare att ta ledigt för (tex) än "vilken annan fest som helst".

    Om ni inte bor väldigt ensligt kan det vara svårt att hålla det helt hemligt, ni kanske skall ha några sånger etc och vigselförrättaren skall hålla lite tal. Grannarna kanske undrar vad som är på gång...

    Men om det på inbjudan står att ni vill vigas utan släkten/vänner närvarande så inte kommer de oinbjudna! Trota att svärmor skvallrat.

  • konstigabaralillajag

    Vi kommer att göra som ni. Vi gifter oss enskilt och har senare på kvällen en fest med lättare mat (smörgåstårta) mm. Vi har valt att inte ha en traditionell bröllopsfest utan festen kommer vara som en liten privat fest med mat och så lite spex :)

Svar på tråden Hur ska ja formulera detta