• Red Scarlet

Vad tycker ni?

Alltså om jag var gäst där skulle jag tycka att det var trevligare att få åka buss till festlokalen, även om det bara var 18min resa. Men jag kan absolut förstå att du vill snåla in lite på det och att det är en stor kostnad i det stora hela.

Men eftersom ni ska gifta er i juni kommer det kanske att vara varmt eller regna och tänk vad tråkigt det skulle vara för gästerna att behöva gå i finkläder och åka kommunalt? Just om det var så krångligt att låta folk ta bilarna.. Själva kommer vi lösa det så att några som kommer till vigseln i bil får skjutsa alla gästerna i omgångar, det är bara 1.5km till festlokalen så det borde inte ta så lång tid. Men jag hade inte velat att gästerna skulle gå så. Nu kostar det ju oss inget men hade det kostat oss 2000:- skulle jag hellre ta bort två gäster från listan (1000:-/kuverten hos oss) än låta de övriga gå.

Du får väl fundera på vad som är viktigast för dig! Annars kanske ni kan ha någon gemensam 'resekassa' som gästerna får bidra till och organisera ihop sig, typ ta taxi osv. Jag tror säkert att folk har förståelse för om ni inte har mycket pengar men du måste hur som helst skriva det tydligt i inbjudan så att folk är förberedda. :)

Svar på tråden Vad tycker ni?