• Klöver dam

Vad tycker ni?

Hej alla! Ska gifta oss 6 juni och jag ska strax skriva inbjudningarna, så nu till mitt lilla problem..

Från början så hade vi tänkt oss att vi skulle bli vigda i en liten kyrka en bit utanför stan där kommunikationerna inte är så bra. Därför hade vi tänkt att hyra en buss som alla kunde få åka med. Tyvärr hade den kyrkan bestämt sig för att hålla stängt den dagen då det är röd dag, så nu blir bröllopet i Huddinge kyrka istället.

Festen skall vara i en lokal mitt i Vasaparken.

Det var bakgrundsfaktan det ;) så NU till mitt problem:
    Ska man fortfarande hyra buss för att transportera gästerna eller ska dom få ta sig till lokalen själva? Min mamma tycker det är vansinne att hyra buss när folk bara kan ta pendeln ett par stationer och sedan gå, medan min tärna tycker att det är "skabbigt" att låta gästerna åka kommunalt..

Våg som jag är känner jag mig kluven.. Jag hade sett fram emot själva grejen att åka buss med alla gästerna och ge dom "goodybags" etc, men det blir ju knappast samma grej på en bussresa som tar 18 min enligt Eniro.

Som gäst, vad förväntar man sig? Jag måste ju skriva vad som gäller i inbjudningarna.

• Svar på tråden Vad tycker ni?
  • Klöver dam

Ja, jag hade ju tänkt att alla skulle slippa ta egen bil för att kunna ta ett glas alkohol eller två plus att parkeringsmöjligheterna i Vasaparken är nog små..

Vi vill ge våra gäster en dag där de bara kan slappna av och festa till (utan att det blir ett fylleslag), därför har vi också valt att ha barnfritt.

• Klöver dam

Men brukar man alltid fixa transport till gästerna? De få bröllop jag har varit på så har man fått tagit sig till festen själv, helt valfritt hur (taxi, bil, kommunalt). Jag tänker lite på kostnaderna också, är det värt 2000 för dessa 20 min? Vi ska ju trots allt bjuda på allt annat.

Usch, nu kanske jag lät snål istället och det var inte meningen, men just nu är jag och min m2b i den ställningen att våran dagmamma blivit sjukskriven på heltid och aldrig mer kan jobba så iväntan på att kommunen ska fixa fram någon plats hos annan barnomsorg (som inte finns i nuläget) så måste vi vab:a varje dag = mycket mindre i inkomst. Så det kanske är därför jag är böjd att hålla med mamsen här :)

• Klöver dam

Åh, ni verkar vara 50/50 här i åsikterna. Typiskt.;)

Svar på tråden Vad tycker ni?