Inlägg från: Junebug |Visa alla inlägg
  • Junebug

Augusti 2010...

Hejhej, här vill jag gärna vara med! :)

Har preliminärbokat en lokal i skärgården 7 augusti 2010. Men har inte åkt och tittat ännu, det känns som det är svårt att få en uppfattning om vigselplats och lokal när det är så vintrigt ute fortfarande.

Känns grymt kul att ha nåt prelbokat iallafall, även om vi inte vet om det blir där! Det allra svåraste i bröllopsplaneringen för mig är VÄNTAN. Jag vill gifta mig nuuuuu! :)

• Junebug

Suck! fick reda på idag att lokalen vi prelbokat inte går att hyra som en lokal, utan att man kan boka den som restaurang. Dvs man köper paket med mat & dryck hos dem. Då blir det så dyrt ju.. trist, hade verkligen ställt in mig på att vara där.

Någon som har några tips annars på trevliga ställen att gifta sig i Sthlms skärgård?

• Junebug

Vad skönt det är att höra att ni andra är ute i god tid!! Märker att folk överlag tycker man är lite udda som börjar planeringen såhär långt i förväg.. men jag kan inte låta bli! Varje dag tänker jag på bröllopet minst en gång, hur illa kommer jag då vara om ett år.. ? haha :)

Min m2b sneglar lite konstigt på mig när jag visar upp alla planeringslistor och excelark jag redan hunnit sätta upp, men sånt får man på köpet när man gifter sig med ett kontrollfreak, bara att vänja sig.. ;)

Vi kollar lokaler för fullt och bestämmer datum efter det, men det blir 8e eller 14e hoppas jag.

• Junebug

Jag tycker budgeten ser realistisk ut! Men vad vet jag.. har också gissat mig fram. SÅhär ser vår budget ut, baserad på att vi har festen på en restaurang ute i skärgården och har 60 gäster:

- Kläder 6800kr (klänning, kostym, och alla accesoarer ex flor och fluga)Räknar med att en kompis gör make och hår för en 500.
    - Blommor 1500 (enkel bukett! och corsage)
    - Vigsel 2500 (Dekorationer och vigselförrättare, ej präst)
    - Fest 35500 (buffé, snittar t välkomstbubbel, vickning, vin till maten, enkel tårta)
    - Trycksaker 1700 (inbjudningar, festprogram, tackkort gör vi själva)
    - Brunch dagen efter + bröllopsnatt 1600
    - Vigselring 3500

Svar på tråden Augusti 2010...