Jösses, vad tråden sprungit iväg sen jag kollade sist - och vad grejer ni har hunnit med!
Vi har fortfarande inte spikat "vårt" ställe än, men det ska till något drastiskt för att det inte ska bli där. Ägaren har lovat att komma tillbaka med ett paketpris till oss, då vi kommer att ha ett stort bröllop (nu är vi 97 st inkl oss två...) När han väl har gjort det spikar vi! Spännande!
Vi har också bestämt oss för att ta maten från den restaurang han samarbetar med, istället för ett annat, som har finare - men dyrare - mat. Fasiken, att man inte har obegränsat med pengar så att man kunde bjuda på exakt det man vill!!
Jag har funderat lite på färgtema och det lutar åt vitt, ljusgrönt och mörkgrönt. Har visat förslag på bjudningskort (tidningen från Calligraphen) för M2B och han pekade direkt på de jag också tyckte - i vitt och grönt... Har sett i någon tråd att någon kommenterade "åh, jag spyr på en till med grönt som färgtema" - men för vår del är det i princip enda alternativet. Grönt tillhör bådas favoritfärg - vi har det på intredningsdetaljer hemma och det känns mycket "vi", så det får bli det!
När lokalen är bokad ska jag fråga en vän om hon vill vara tärna, sen har jag ett litet krux och det är att jag även vill ha en annan vän som tärna - grejen är bara att jag vet att de planerar barn så fort hon får fast tjänst igen, och det kan ju klaffa "jättebra" med vårt bröllop... Vill inte att hon ska "tvingas" vara med i bröllopsplanering när hon kanske är höggravid eller har en liten kotte på armen... Får fundera lite till på det tror jag...
Jag har kollat lite på klänningar på nätet, men känner nog att jag vill prova på riktigt för att verkligen känna vad jag ska ha. Får ta med mig mamma (som är den enda som vet exakt datum) och tärnan/tärnorna och kanske svärmor också... Stort gäng!
Det var uppdatering från mig...