Inlägg från: superman9000 |Visa alla inlägg
  • superman9000

Augusti 2010...

Hallå Jag hoppar in här också, vi har bestämt oss för att knyta våra band den 21 augusti 2010.

Har bokat en lokal ute på landet vid en bygdegård, kommer att ha ett stort tält som vi kommer att ha middag i sen blir det fest i en lada nere vid sjön, så det mesta är "ute". Har varit lite osäker på om det kommer att bli för kallt den 21 vad tror ni vist brukar det vara helt ok att var utomhus då el?

• superman9000
    Bettertogether skrev 2009-04-15 20:32:26 följande:
    Vi gifter oss också 21 augusti... Åtminstone här där jag bor brukar det vara varmt och skönt på dagen, men kyligt på kvällen. :/
    Vi kommer att vara i Värmland, är lite rädd för att det kommer att vara för kallt på kvällen då vi inte kommer att vara innomhus, ladan som vi ska vara i är rätt så öppen. Men efter ett par glas kanske det går bra ändå :)
  • superman9000

Hallå
    Hur gör ni med tärna och så ska ni ha det allihop? Jag funderar på att inte ha en tärna, vad gör egentligen en tärna? Kommer det se konstigt ut om vi inte har en tärna men en marsalk?

Håller på att boka våran lokal nu ska ringa kyrkan och stället som vi ska hyra tält ifrån om ett par veckor, skulle vara skönt att ha det fixat så man inte kommer och ska boka och så är det redan bokat.

• superman9000

Va skönt det är att inte alla ska ha tärna, fick för mig att alla skulle ha det :) då skippar jag hela den grejen.

Jag älskar också att planera eller jag älskar att köpa kontorsmateriell så som post its och pärmar och organisera dom och så ( freak :) ) så jag har redan en bröllops pärm med ideer på saker som ligger under olika flikar, klänningare en flik blommor en flik jag ni fattar sen har jag en bröllopsbok där jag skriver upp vad som ska göras och budget och så vidare, lite vansinnigt jag vet men jag kan inte hjälpa det I LOVE IT :)

• superman9000

Sundance---

Det tältet som vi ska ha kommer att kosta ca 15 000:- (om jag nu inte har räknat helt fel :) ) då har jag räknat med ett tält som ska ta mellan 60-100 personer, 75 stolar och 8 runda bord. Ska se om jag inte kan lägga länken till hemsidan i din inbox.

Vi kommer också ha en budget på 100 000 men den budget som jag har skissat på så komer vi "bara" upp i 70 000 så förhoppningsvis så blir det lite pengare över ;)

• superman9000

Oj va skönt att få reda på det har läst så mycket olika om det. Tack JD

J D skrev 2009-04-23 14:37:30 följande:

Det är OK att länka sålänge ej länken går till ngt man själv eller närstående har ekonomiskt intresse i.
  • superman9000

Hm då ska vi se, ska gifta oss i kyrka jag ska se om jag kan få en klänning uppsydd knälång lite 20 tals stil min sambo ska köpa sig en smoking svart med fluga och en sådan där smokingskjorta som det är veck på. Min syster ska fota, hon är mkt duktig och jag är bara glad om vi fastnar så det är inte så viktigt för oss.

Kommer att ha festen vid en hembygdsgård precis vid en sjö, i ladan, gården ligger 1-2 km från mina föräldrar hus så det är smidigt att kunna promenera hem sen ( vi ska inte sova på hotell på vår bröllopsnatt) . Middagen kommer att serveras i ett tält som vi hyr in som vi smäller upp brevid ladan med sjöutsikten. På kvällen komer vi att hyra in ett band som spelar covers, så blir det dans i ladan.

Det var det lätta nu til budget jag har tänkt så här ca:
    Tält: 15 000
    Mat och dryck : 30-35 000
    Underhållning: 10 000
    Kläder: 3500(mig) 3500(han)
    Blommor: 2000(kommer inte ha ng avanserad bukett)
    Dekoration: 2000
    Ovriga kostnader: 4000

Dessa siffror är inte baserade på ng som hellst kunskap utan bara rena gissningar från min sida, allt utom tält kostnaden iaf, och är basterad på 75 gäster. Vissa punkter kommer säkert bli mindre och vissa mer men vi har ränkat med en buffert så det ska nog ordna sig. Har gjort en mer detaljerad lista men har den hemma och är ute på jobb nu.

Hur är era planer, ng annan som har en klar budget som vill dela med sig, ng som har ng synpunkt på min lista har jag missat ng väldigt uppenbart alltså en uppenbar stor post som inte är med? Tycker det är oerhört svårt att få en koll på hur mycket saker kostar, har kollat bla BT egan budgethjälp men tycker inte att den hjälper :)

Sundance skrev 2009-04-23 12:09:09 följande:
    Superman9000!!! Snälla dela med dig av din budget och din länk!!! Please! Hade varit ursnällt. Berätta lite om dina planer för vigseln och festen.Giz83: Jag visst är det lite lurigt. Vart har ni tänkt att vara? Jag är helsåld på idén med Blommeröd. Tänk att få ett par bilder med en vacker arabhingst också. Så fint det hade blivit!!!
Svar på tråden Augusti 2010...