Hm då ska vi se, ska gifta oss i kyrka jag ska se om jag kan få en klänning uppsydd knälång lite 20 tals stil min sambo ska köpa sig en smoking svart med fluga och en sådan där smokingskjorta som det är veck på. Min syster ska fota, hon är mkt duktig och jag är bara glad om vi fastnar så det är inte så viktigt för oss.
Kommer att ha festen vid en hembygdsgård precis vid en sjö, i ladan, gården ligger 1-2 km från mina föräldrar hus så det är smidigt att kunna promenera hem sen ( vi ska inte sova på hotell på vår bröllopsnatt) . Middagen kommer att serveras i ett tält som vi hyr in som vi smäller upp brevid ladan med sjöutsikten. På kvällen komer vi att hyra in ett band som spelar covers, så blir det dans i ladan.
Det var det lätta nu til budget jag har tänkt så här ca:
Tält: 15 000
Mat och dryck : 30-35 000
Underhållning: 10 000
Kläder: 3500(mig) 3500(han)
Blommor: 2000(kommer inte ha ng avanserad bukett)
Dekoration: 2000
Ovriga kostnader: 4000
Dessa siffror är inte baserade på ng som hellst kunskap utan bara rena gissningar från min sida, allt utom tält kostnaden iaf, och är basterad på 75 gäster. Vissa punkter kommer säkert bli mindre och vissa mer men vi har ränkat med en buffert så det ska nog ordna sig. Har gjort en mer detaljerad lista men har den hemma och är ute på jobb nu.
Hur är era planer, ng annan som har en klar budget som vill dela med sig, ng som har ng synpunkt på min lista har jag missat ng väldigt uppenbart alltså en uppenbar stor post som inte är med? Tycker det är oerhört svårt att få en koll på hur mycket saker kostar, har kollat bla BT egan budgethjälp men tycker inte att den hjälper :)
Sundance skrev 2009-04-23 12:09:09 följande:
Superman9000!!! Snälla dela med dig av din budget och din länk!!! Please! Hade varit ursnällt. Berätta lite om dina planer för vigseln och festen.Giz83: Jag visst är det lite lurigt. Vart har ni tänkt att vara? Jag är helsåld på idén med Blommeröd. Tänk att få ett par bilder med en vacker arabhingst också. Så fint det hade blivit!!!