Inlägg från: zorken19 |Visa alla inlägg
  • zorken19

Augusti 2010...

Hej!

Jag och sambon har bestämmt att vi ska gifta oss nästa år och jag funderar på augusti. Får jag fråga varför ni har valt just augusti? Är lite velig men jag vill nog inte ha mitt i sommaren ( Juli ) för många har semester och att det kan vara fruktansvärt varmt.

Har funderat på lite färgteman och jag tycker att brunt och rosa är fint men det att ha i Augusti?

åh vad spännande att få planera sitt bröllop!

• zorken19

Här blir det bröllop 21 augusti nästa år. Vi har inte bokat nåt än men ska nog börja med lokalen och kyrkan så det är klart i allafall. Idag vad jag och sambon nere och tittade på ringar och jag provade 2 klänningar. Åhhh vad som i sjunde hilmen. Helt överlycklig. Det här var den bästa dagen på länge :)
    Får jag fråga vad ni har för färgteman? Jag tänkte kanske lila,silver och vitt. Vill gärna ha lite tips på andra färger!

• zorken19

Cire

Vi gifter oss i Växjö! Hur långt har ni kommit med planeringen? Känns ju som att det är ett tag kvar. Vad ska ni ha för färgtema?

Giz83
    Orange/peach låter som ett fint färgval! Usch tycker man ändrar sig fram och tillbaka hela tiden. vet inte vad man brukar ha för färgtema i augusti.

• zorken19

Vill med börja boka saker nu!! Har ni varit och tittat på många lokaler för bröllopsfesten! Vi har en som vi tror kommer passa kanon så jag tror inte vi kommer åka och titta på så många.
    Måste boka kyrkan med, den är viktig. :)

• zorken19

tesand

Åh teleborgs slott är ju en dröm! Har med funderat på det. Orolig bara att drickat kommer att bli väldigt dyrt. Känns lite bättre att kunna ha med sig egen dricka. Vi ska nog kika på Öjaby församlingshem, det ligger väldigt vacker ju och bra lokaler vad jag har hört. Vet du om man kan få buffe på Teleborgs slott ?

• zorken19

Tesand

Så ni kommer inte bjuda på dricka hela kvällen då. Så kan man ju faktiskt göra. Är rädd att det kommer bli väldigt dyrt annars. Oftast så tar folk ett glas vin och sen vimlar omkring med det och inte dricker upp utan tar ett nytt sen igen. Tycker det är smidigt att man får så mycket i priset. Det var ju både personal och blommor osv. Vet du om de har saker för musik där som tex högtalare och sådant eller om man får ta med det själv.

Svar på tråden Augusti 2010...