Inlägg från: tesand |Visa alla inlägg
  • tesand

Augusti 2010...

Här är en otroligt kycklig tjej som friade till sin sambo igår med blombud till jobbet och just nu lutar dte åt att det blir bröllop i augusti 2010=)...Redan börjat planeringen=)

• tesand

giz83- nej jag såg det inte det var på en postterminal fem mil hemifrån men hade gärna sett det=)... Ha ringt och kollat lokal idag och det lutar åt att vi gifter oss på Teleborgs slott i Växjö ute i deras underbara trädgård och har festen där med. Man måste vara ute i tid=)Vart ska ni andra gifta er och ha festen??

• tesand

Ja förhoppningsvis kan vi bestämma ikväll villket datum det blir så man kan boka. Sitter redan och kolla runt på saker och det är så kul. Min syster ska gifta sig i augusti nu i år så det blir två bröllop två år i rad. Men det är så himla mycket man ska tänka på. Får väl göra upp en lista=) Men utebröllop är såå romantiskt tycker jag(bara det inte regnar)..=)

• tesand

haha jasså det visste jag faktiskt inte=)...då kan ju nån regndroppe komma=)eller inte=)... Usch jag känner mig lite hemsk för att redan ha börjat planera.Känns som folk tycker man är dum som planera typ ett år innan..

• tesand

Vi satt och pratade lite igår om tiden och det lutar nog åt att vi kommer ha vårat bröllop i mitten på Juli den 17:e för sen ha vi semester och då kan vi åka på bröllopsresa=)fast det blir en sväng med husvagnen eftersom man ha två små barn då. Men vi är överens om att gifta oss på Teleborgs slott i Växjö och ha både festen där och gifta oss i deras park för det var lika dyrt som att ha en cateringfirma och sen tillkkom dricka dit och lokalen så det blir mitt drömbröllop=) Sen kom min sambos kusin som ska hjälpa mig med planering på att vi ska ha självklart skumpa men sedan en chokladfontän istället för massa snittar eller vad det är man bjuder på efter vigseln. Kan kanske blir bra.Tärnor kommer mina två systrar vara och pappa kommer föra mig fram.. Ja guuud vad skoj det är att planera=) Vad ska man göra när bröllopet är över?=( inget att planera längre=)

• tesand

USCH vad besviken jag är.. Min bästa kompis ha haft flera bjudningar för sina tjejkompisar det senaste året med vin och god mat men ALDRIG att jag blivit bjuden för att jag ha en son på 14 månader och en liten i magen. Så bara för att man är gravid så blir jag inte bjuden så nu funderar jag allvarligt på att INTE bjuda henne på vårat bröllop nästa år. Är så satans besviken så jag nästan blir lipfärdig.. vad tycker ni jag ska göra?? det duger att umgås med mig på vardagarna men ALDRIG på kvällarna..var tvungenatt skriva av mig för jag är såå arg..

• tesand

zorken19-->Vi kommer bjuda gästerna på två rätters middag (jag hoppas vi kan ordna tårtan ) sedan blir det dricka till maten och efter maten så ha teleborgs slott en bar så då får alla köpa sitt egna dricka. Vi räknar ungefär 600kr/person och vi räknar att bjuda runt 45 personer. Vi fick en meny mejlade till oss men ska se om man kan plocka lite från varje för i nån av menyerna så var dte nått annat man ville ha från en annan=).. Sedan eftersom vi har festen där så är det gratis att gifta sig nere i deras underbart fina trädgård så dem fixar med stolar och så. Jag räknar med att köpa saker lite då och då så det bara är middagen på teleborgs slott som vi kan spara ihop till..
    Ullis33--> Ja vi ha varit nära vänner sedan vi började skolan och hon ringer och messar mig ofta och vi ha väldigt bra kontakt men att just att inte blir bjuden ha satt sig i huvudet nu på mig .Jag hade inte brytt mig oom det var en gång eller så men nu är det var och varannan månad så man blir lite ledsen. Jag ska se om jag kan prata med henne=)Annars så bryr jag mig inte utan jag bjuder hem mina vänner som ser mig som en vän tillbaka=)

• tesand

Nej vi kommer inte bjuda på dricka mer än all dricka som är till maten. Som champagne,vitt vin till förätten och röd vin till varmrätten och sen till tårtan emd. När jag pratade med dem på teleborgs slott så sa dem att det är vanligt att efter maten får folket själva står för sin egen dricka i baren annars kan det blir hur dyrt som helst. Nej jag vet inte om det är högtalare och sådant men det går alltid att ringa och kolla. Vi var där uppe idag och kollade i trädgården så imon ska jag ringa och kolla hur man gör om det regnar den dagen med tanke på att vi vill ha vigseln i trädgården.Sedan kolla om man kan köpa egen tårta eller om dem fixar det med... När ska ni ha bröllopet?

• tesand

NU ha vi bokat vår festlokal och vigsel=).. vi ska som sagt vara på teleborgs slott i växjö så ja var tvungen att fråga vad man gjorde om det regnade den dagen eftersom vi ska gifta oss i trädgården så det e bara att ha vigseln inne på slottet isåfall=)så den 17:e Juli är det=)

Svar på tråden Augusti 2010...