Inlägg från: ullis33 |Visa alla inlägg
  • ullis33

Augusti 2010...

Hej! Här är en till som skall gifta sig Augusti 2010 (det lutar åt 14:e eller 21:e )
    Så jag hoppar gärna med i tråden.
    Känns roligt att alla har samma månad blir lite roligare att följas åt då

Vi har kommit en bit i planeringen men inte börjat boka,vi vet i stort sett vart festen skall vara, skall boka tid med dem nästa vecka för att se menyn och vilka möjligheter som finns och förhoppninsvis få ett ca pris på hela kalaset, vilken klänning jag vill ha, färgtema ( brunt, rosa och pärlemor),gästlista.... Så spännande
    Men saker kan ju ändras på vägen, det är ju ett tag kvar.

• ullis33

Nej jag skall nog inte ha ngn "vuxen" tärna, våra barn kommer vara tärnor de är då 9 och 12 år
    Vi har inte funderat så mkt på vad alla andra har utan gör som vi själva vill. Så det tycker jag ni skall göra, gå efter vad ni själva vill och tycker. Jag tror inte att ngn kommer tänka på att ni inte har tärna men marskalk osv, fokus kommer ju ligga på er på bröllopet

superman9000 skrev 2009-04-20 23:17:40 följande:
    HallåHur gör ni med tärna och så ska ni ha det allihop? Jag funderar på att inte ha en tärna, vad gör egentligen en tärna? Kommer det se konstigt ut om vi inte har en tärna men en marsalk? Håller på att boka våran lokal nu ska ringa kyrkan och stället som vi ska hyra tält ifrån om ett par veckor, skulle vara skönt att ha det fixat så man inte kommer och ska boka och så är det redan bokat.
  • ullis33

Vi skall oxå gifta oss i Augusti nästa år
    Färgtemat blir Créme,rosa/vinrött och brunt.

zorken19 skrev 2009-05-09 15:38:07 följande:
    Här blir det bröllop 21 augusti nästa år. Vi har inte bokat nåt än men ska nog börja med lokalen och kyrkan så det är klart i allafall. Idag vad jag och sambon nere och tittade på ringar och jag provade 2 klänningar. Åhhh vad som i sjunde hilmen. Helt överlycklig. Det här var den bästa dagen på länge :) Får jag fråga vad ni har för färgteman? Jag tänkte kanske lila,silver och vitt. Vill gärna ha lite tips på andra färger!
  • ullis33

Vi skall oxå gifta oss 21 Augusti nästa år
    Verkar vara en populär dag
    Vi har möte med stället vi skall vara på på Onsdag, skall prata om vad det finns för möjligheter och ca pris på kalaset
    Vi skall då oxå passa på att kolla in kyrkan som vi tänkt oss (var länge sedan vi var där. Så om allt låter bra och det inte är bokat vårt datum så bokar vi nog under veckan

• ullis33

Vi skall varken ha bestman eller "vuxna" tärnor.
    Våra barn skall vara tärnor de är 9 och 12 år när det är dax.
    Vi har preliminärbokat festlokalen till den 21 Augusti nästa år vi var där i Onsdags och det kändes kanonbra. Det är jättefint i och utanför festlokalen och så är de helt flexibla med festarrangemanget de kan fixa precis det vi vill ha.
    Nu skall vi kolla så att kyrkan är ledig den dagen ochså, så att vi kan göra en fast bokning. Nu börjar det kännas verkligt.

Evepeve skrev 2009-05-15 09:05:46 följande:
    Kul att ni alla är i ungefär samma stadium i planeringen! Får oxå höra att vi är ute i så god tid. Vi har som sagt bokat kyrka och nu håller vi på att vela över var vi ska ha festen. Tycker det e svårt... Men vi har iaf en favorit som vi ska försöka satsa på.Hur e det me tärnor och bestman? Måste man ha sånt. Har liksom aldrig tänkt på det direkt. Det e ju trevligt men vi ska ha ett så litet bröllop så det känns nästan överflödigt för oss.
  • ullis33

Tråkigt Konstig inställning din kompis verkar ha, man behöver väl inte dricka bara för att man é bjuden ( om det är det som är problemet), man blir ju inte automatiskt "tråkig" för att man är gravid. God mat tycker man om att njuta av oavsett tillstånd.
    Jag hade pratat med henne om jag var du, med tanke på att du benämner henne som din bästa kompis, om hon inte vet hur du känner så kanske det blir konstigt att inte bli bjuden på ditt bröllop. Förstår att du är ledsen jag hade kännt precis som du.
    Lycka till

tesand skrev 2009-05-16 20:01:01 följande:
    USCH vad besviken jag är.. Min bästa kompis ha haft flera bjudningar för sina tjejkompisar det senaste året med vin och god mat men ALDRIG att jag blivit bjuden för att jag ha en son på 14 månader och en liten i magen. Så bara för att man är gravid så blir jag inte bjuden så nu funderar jag allvarligt på att INTE bjuda henne på vårat bröllop nästa år. Är så satans besviken så jag nästan blir lipfärdig.. vad tycker ni jag ska göra?? det duger att umgås med mig på vardagarna men ALDRIG på kvällarna..var tvungenatt skriva av mig för jag är såå arg..
  • ullis33

Energy 14 aug
    Evepeve 14aug
    cire 21 aug
    Ullis33 21 Aug

• ullis33

Jo vi bor i Göteborg, vi skall gifta oss i älfsborgs kyrka och ha festen på officersmässen på Amf4.Det kommer bli kanon
    Trevligt med Varbergsfästning Vi var inne på att viga oss på Elfsborgsfästning men det blev alldeles för mycket pengar (båttransporten och hyra av fästningskyrkan skulle gå på ca 20000kr).

cire skrev 2009-05-20 08:11:49 följande:
    Ullis33 vart ska ni gifta er och ha festen? Såg att vi har samma datum!! vi bor i onsala men kommer att ha festen i varberg på fästningen.
  • ullis33

Håller med, det är ju galet lång tid kvar.

Energy skrev 2009-05-23 09:45:33 följande:
    Kan det bli augusti 2010 nu?
  • ullis33

Japp jag tror att jag é helt säker på vilken jag vill ha, finns på bild i mitt galleri Har dock inte provat den ännu.

Energy skrev 2009-05-25 09:57:54 följande:
    Har ni redan valt era klänningar? Jag tycker det är skit svårt för jag vill ha alla. :-S
  • ullis33

Tack! Ja jag älskar den, men har ännu inte provat hoppas att den ser lika fin ut på mig

giz83 skrev 2009-05-25 11:42:59 följande:
    ullis...din klänning va super fin...=)riktigt snygg...=)
  • ullis33

Jag blir lite frustrerad, ringde kyrkan idag och skulle fråga om jag får boka snart för Augusti nästa år.
    Men det fick jag inte, jag fick besaked om att eftersom jag inte tillhör församlingen så får jag boka tidigast 6 månader innan. Men jag vill ju boka nu :-/

• ullis33

Japp det verkar toppen Vi har varit där på möte med damen som har hand om det. Väldigt tillmötesgående och öppen för förslag. Vet dock inte om man får hyra om man inte är anställd på amf4. Vi har bestämmt oss för att ha festen där.
    Vet inget om nya varvet

Blancas skrev 2009-05-28 11:25:52 följande:
    Hej! Såg innan att några av er kikar på officermässen på AMF4, var det något att ha? Och vem skall man i såfall ta man kontakt med? Sedan såg jag något om Officermässen på Nya Varvet, letat info om den halva förmiddagen, någon som vet något?
Svar på tråden Augusti 2010...