Inlägg från: JimLin |Visa alla inlägg
  • JimLin

Augusti 2010...

Jag ska gifta mig 7/8 2010 i Älvsjö. Får lite ångest när jag ser allt ni har planerat. Håller fortfarande på med de "stora" sakerna.

Vet inte om ni redan diskuterat detta men vad har ni tänkt ha för underhållning på festen?
    Själv sitter jag och letar coverband eller liknande men det är galet dyrt!! Lokalen vi har bokat har en enorm scen så det är tråkigt att inte ta tillvara på den.

• JimLin

Hemsk att råka ut för en full präst.Jag vill ha en kvinnlig präst och en som inte är emot att låta viga homosexuella par i kyrkan. Så jag hoppas att det finns en sådan präst i vår kyrka annars blir det problem eftersom festlokalen ligger 3 min från kyrkan och vi har planerat att gå eller om vi har pengar över cykeltaxi...

Hur funderar ni kring prästval? är dock en liten fråga men jag är livrädd att få en konservativ präst.

Vad är Dj in a box?
    Jag har nog under natten bestämt mig för ett cooverband. Min systers kompis som är fotograf kunde fotografera på bröllopet och därmed tjänar vi en massa pengar. Det blir deras bröllopspresent till oss. Helt perfekt!

Ni som valt tärnor etc. ska ni hyra deras kläder? jag funderar på att köpa finare klänningar på en "vanlig" klädaffär... Kanske blir enklare om man endast ska ha en liter tärna

• JimLin

Giz 83 - smart att låta dem köpa sina klänningar själva. Vi har valt att bara ha en tärna pga kostnaden.

Snygga klänningar ni alla har hittat. Jag har också hittat min drömklänning (finns bild i fotogalleriet) men den är galet dyr så jag får börja leta igen. Har ni sett någon liknande får ni gärna säga till.....

Jag tänkte dra ned mamma för att prova klänningar när jag ska hem till Växjö om några veckor. Hon är galet ärlig vilket de tyvärr inte är i butikerna här uppe i Stockholm, de tycker alltid att den dyraste sitter bäst :)

• JimLin

Nu ska det funka, fastnade i hemtentan och glömde bort att fixa det.

• JimLin

Japp det är verkligen en romantisk dröm, den passar perfekt till en bukett som ser nyplockad ut och min ganska plankiga kropp. Precis som jag vill ha det.

jag är inne på att låta sy upp den i Kina men är lite osäker...

Energy - underbar tanke att släppa loss fullkomligt när det gäller klänningval. Hade jag gjort det hade jag valt en mörkröd galen sak (lägger upp en bild på den om jag hittar den). Men den klänningen passar inget annat när det gäller vårt bröllop och för mig är det viktigt att klänningen ska vara bekväm och gå att dansa i.

• JimLin

Tack Energy och giz83 för svaren. Nu känner jag mig mer säker på att låta sy upp en klänning i Kina. Det visade sig även att mina föräldrar har lite kontakter i Kina så jag kanske kan använda dem...

En bröllopsbok lät spännande. Jag behöver en bok som kan hjälpa mig hålla koll på all planering. Någon som har något tips?

cire - Håller med dig, du har en grym tärna. Jag borde kanske skaffa en sådan istället för en bok :)

• JimLin

giz83 -- Jag är ute efter en planeringsbok ungefär den som finns på forumet fast i pappersform.

• JimLin

Jag håller med föregående talare. Vi vill ha kvar dig.

Idag kommer känslan av sommarlov att infinna sig. Jag ska lämna in terminens sista hemtentor JIPPI!!! Nu kan jag äntligen få tid till att planera bröllopet.

Jag bokade cooverband för 5 min sedan. Så nu är allt stort, det som är dyrast fixat.

• JimLin

Grattis Sindri! Äntligen kan du börja planera mer ingående.

Svar på tråden Augusti 2010...