-
Vi gifter oss också 21 augusti... Åtminstone här där jag bor brukar det vara varmt och skönt på dagen, men kyligt på kvällen. :/superman9000 skrev 2009-04-14 21:57:23 följande:Hallå Jag hoppar in här också, vi har bestämt oss för att knyta våra band den 21 augusti 2010.Har bokat en lokal ute på landet vid en bygdegård, kommer att ha ett stort tält som vi kommer att ha middag i sen blir det fest i en lada nere vid sjön, så det mesta är "ute". Har varit lite osäker på om det kommer att bli för kallt den 21 vad tror ni vist brukar det vara helt ok att var utomhus då el?
-
Jag hämtade hem min under-hundralappen(EURO)-klänning förra veckan! :D Helt underbart och otroligt overkligt att ha sin klänning i garderoben i sovrummet. Nu gäller det bara att undvika att någon råkar få syn på den :) Den är så underbart fin!
-
Mitt klänningsköp är ett ganska spontant köp egentligen. Eftersom den är begagnad och jag såg den på en annons i tidningen kunde jag ju inte vänta med köpet :P Dessutom kör vi lite på "fyndbröllop", så jag fyndade min klänning helt enkelt :)
-
Dessutom har jag haft samma kroppstyp och vikt sedan jag slutade växa för kanske 9 år sedan, så jag litar på att klänningen passar om 1,5 år :) Dessutom har den snörning i ryggen ;P
-
Vi gifter oss också den 21 augusti 2010.. :) Det ser ut att vara en populär helg för giftemål! Idag släppte vi bröllopsbomben för de närmaste, så nu är det ingen hemlighet längre. Min morbror, som är präst, tipsade om att redan nu boka kyrka IFALL det skulle vara planerat något evenemang till just den dagen, så imorgon är det jag som ringer till pastorskansliet och bokar! :) Imorgon ska jag även begära offert på solrosor :)
-
Ja, det var ju färgerna jag EGENTLIGEN skulle informera om :P Vi ska ha varmgult, orange, grönt, rött.. och lite sånt :)
-
Listan fylls sakta men säkert på...
-Klänning OK
-Skor åt bruden OK
-Ljuskoppar till borden OK
-Kyrka bokad OK
Kanslisten jag talade med tyckte vi var ute i god tid eftersom det inte är så många vigslar i min stad. MEN, just den dagen är det lite av en folkfest i staden, och förra året hölls en öppen utställning i kyrkan då. Men nu har vi iallafall det datum och klockslag vi ville ha :) -
Välkommen med Evepeve! Jag har också, liksom du hittat mej en begagnad klänning redan :)
-
Jag tycker du har ganska bra planerat själv också :)IdaEric skrev 2009-05-14 22:02:24 följande:Blir alldeles nipprig när jag ser att ni alla kommit så långt i planeringen. Själv har jag bokat kyrkan, begärt offert från ett värdshus där festen förmodligen ska vara samt börjat planerat klänningen som sys av en sömmerska (även kallad min mamma =)). Tärnor och Bestman är även dem bestämda, samt gästlistan. Men resten tar jag som det kommer. Det är ju trots allt väldigt lång tid kvar. :)
...Och det är ju inte alls långt kvar!! :o -
giz83 7:e augusti
Waldekranz 7:e Augusti
Energy 14 aug
Evepeve 14aug
cire 21 aug
Ullis33 21 Aug
Bettertogether 21 Aug
Blancas 28:de Augusti -
Igårkväll bestämde jag mej för vem min tärna blir! :) Eller ja, tärna och den som håller buketten får bli min 10 år yngre kusin (hon är bara 13 år då vi gifter oss), för hon är en av mina allra bästa kompisar, trots sin ålder. men min högra hand under dagen kommer nog vara en av mina vänner som gifter sig nu i sommar. Det känns tryggt att ha någon som har varit med om samma sak, och som kan lugna ner mina nerver den dagen :)
-
Oj! En LITER tärna kan bli ganska överflödigt :DJimLin skrev 2009-05-23 08:35:28 följande:Kanske blir enklare om man endast ska ha en liter tärna
-
Angående prästval har jag tre att välja mellan... Min morbror är präst, men honom vill jag helst ha som gäst och inte som vigselförrättare. (tror jag)
Förutom min morbror har vi två präster att välja mellan i vår församling. Den ena har vid flera tillfällen sagt brudens mammas namn, eller brudens systers namn istället för brudens.. Så nej ,det blir nog den andra ;) -
Ååh, igår gjorde jag det stora misstaget att prova min klänning med skor och sjal till!! Sen satte jag dessutom upp håret i en snabb "uppsättning", och det kändes såå bra! Usch vad jag började längta till dagen D :D Jag kände mej så fin och den satt så bra!
Jag är galet förtjust i att prova den åtminstone två gånger/ månad ^^
Det var ett TV-program som kommer från discoverychannel travel & living som gjorde att jag var tvungen att prova den igen. Programmet heter "Tager du denna klänning", där det handlar om en brudklänningsaffär där det helt enkelt går ut på att hitta den perfekta klänningen :) -
*stön* Nu har jag IGEN drömt om att vi gifte oss :P Men det var bara jag som fanns på plats i kyrkan, och så hade vi (jag?!) en hel orkester uppe på läktaren som sjöng en jättedålig låt :P
Vadå bröllopsbiten?! -
Jag tror jag är ganska biten redan... m2b klagar på att jag tänker för mycket på bröllopet bara för mina vilda bröllopsdrömmar. Jag har också drömt att jag fått världens fulaste vigselring av honom, att jag inte hunnit till frisören på bröllopsdagen, att jag haft en jätteful klänning, att jag provat klänningar i en affär osv. Listan kan göras oändlig :PEnergy skrev 2009-05-25 09:44:18 följande:Hahaha, det är bara början. Vänta ska du få se exakt hur biten man blir.
-
Nu har jag börjat med en bröllopsblogg!! Är det någon annan som har en sån? :)