Inlägg från: Energy |Visa alla inlägg
  • Energy

Augusti 2010...

giz83 skrev 2009-05-21 19:02:39 följande:
    energyblev utan??? hur lyckas man med det?nej det kommer deffenitivt inte att se konstigt ut
    Jag har många funderingar kan jag ärligt erkänna. Det pratas ju aldrig om människor som gjort det, så man famlar ju lite i mörkret. Det kyrkan sa till mig är att cermonin går precis till som en vanlig vigsel förutom att man inte säger ja till varandra igen. *s*

Ja du hur blev hela vår bröllopsdag till egentligen? Uh, vilket kaos. Prästen ville inte vänta 5 minuter till på mina tärnor så vi fick köra igång vigseln utan dom. Jag har skrivit milslånga bloggar om vår bröllopsdag för att förklara varför jag längtar så mycket efter vårt andra bröllop och varför jag försöker få till det så att det blir som ett första bröllop. Men nu kom jag från Augusti 2010 ämnet. Jag går alltid vilse från ämnet. hahaha.
  • Energy
    sindri skrev 2009-05-21 19:41:12 följande:
    å ja har fasnat i planeringen vi får inte boka kyrka för än i augusti och då känns de lite knivigt att fortsätta men alla pappers saker som jag gärna hade börjat med. tänk om ja inte kan få den dagen eller tiden vi vill ha vist de är ett litet skit problem igentligen men de e kul att ha nått att pyssla med. ja tror ja ska be min sambo att ringa kyrkan i morgon eller på måndag och kolla om vi inte kan få boka iallafall de är så långt tiil augusti.
    Men börja lite smått med festprogrammet då?
  • Energy
    giz83 skrev 2009-05-22 08:15:55 följande:
    energy--> men fy va elakt av prästen! hur kan man göra så? hade han bråttom hem eller nått? men va kul att ni kan få göra om det igen då...=) och se till att inte ha samma präst igen då...hahha
    Prästen var full...
    Nej den här gången gör vi det i Stockholm i Sofia kyrka. Inte i dalarna, som sist.
  • Energy
    JimLin skrev 2009-05-22 13:46:27 följande:
    Jag ska gifta mig 7/8 2010 i Älvsjö. Får lite ångest när jag ser allt ni har planerat. Håller fortfarande på med de "stora" sakerna.Vet inte om ni redan diskuterat detta men vad har ni tänkt ha för underhållning på festen? Själv sitter jag och letar coverband eller liknande men det är galet dyrt!! Lokalen vi har bokat har en enorm scen så det är tråkigt att inte ta tillvara på den.
    Jag håller också på med dom stora sakerna. Jag lider av beslutsamhetsångest. Haha.
  • Energy
    JimLin skrev 2009-05-22 13:46:27 följande:
    Vet inte om ni redan diskuterat detta men vad har ni tänkt ha för underhållning på festen? Själv sitter jag och letar coverband eller liknande men det är galet dyrt!! Lokalen vi har bokat har en enorm scen så det är tråkigt att inte ta tillvara på den.
    Oj, den biten svarade jag inte ens på! Jag funderar på trubadur (Samma som sist, den enda saken som blev succé. Haha) Och Dj in a box. Super bra grej. Vill inte att en dj kommer och förstör, dom har för många egna ideér.
  • Energy

JimLin - Ja, lite för hemskt. Så om man skulle beskriva vår vigsel som ett recept skulle det bli nått i stil med:
    1 liter full präst
    1 krm kantor som spelar fel
    10 dl strålkastarljus som gör att alla bilder som togs i kyrkan är suddiga och rödaktiga.

Blanda allt lite lätt. Serveras helst med en mugg glögg för att avnjutas avslappnat.

Jag gillar konservativa präster, då får man en trygg vigsel har jag kommit på.
    Jag har inte så stora krav jag vill att vår präst ska tro på fadern, sonen och den helige anden. Kort sagt den ska tro på det den pratar om. Men jag litar fullständigt på Sofia kyrkans präster. Har hört så mycket gott om allihopa så det gör inte så mycket vem vi får av dom.

Dj in a box är som en dj, men utan människan. Du skapar dina egna låtlistor och det finns kodlås på den också så att ingen gäst försöker leka dj. www.djinabox.se Billigt och säkert!

Jag tänker köpa mina tärnors klänningar och jag gör det från utlandet. Också det billigt och bra.

• Energy
    ullis33 skrev 2009-05-23 11:14:25 följande:
    Håller med, det är ju galet lång tid kvar.
    Ja man borde kunna spola fram tiden!
  • Energy
    Bettertogether skrev 2009-05-23 19:10:32 följande:
    Den ena har vid flera tillfällen sagt brudens mammas namn, eller brudens systers namn istället för brudens.. Så nej ,det blir nog den andra ;)
    Känns nästan lika säkert som en full präst.
  • Energy
    giz83 skrev 2009-05-24 11:02:50 följande:
    nej men är det sant??hur i hela helvete (ursäkta alla för språket men det känns som om det är befogat just nu) kan man vara så jääävla korkad att man är full när man ska viga nån?!!asså jag kan bara inte fatta!!!
    [/citat]
    giz83 skrev 2009-05-24 11:14:11 följande:
    [citat]
    hahaha...ja...man får väl hoppas att det inte blir en vänner-ross. hahaha...där m2b säger fel bruds namn...hahaha
    För att våran präst aldrig varit funtad på nått sätt. Efter bröllopet fick jag veta av min faster att han var full när han vigde henne för 15 år sen. En av mina vänner brukade för några år sen bränna sprit hemma och han berättade att den fantastiska prästen var en av hans bästa kunder.

Nu i efterhand så skulle jag ha frågat runt lite om den prästen. Men man tror ju att en präst ska vara bra och seriös. :-S
Svar på tråden Augusti 2010...