• Venus08

    monogram hjälp!

    Är det någon vänlig själ här som skulle kunna hjälpa oss med att designa ett snyggt monogram åt oss??

    Har sett att det finns många som har den talangen här på BT.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden monogram hjälp!
  • konstigabaralillajag

    Nu ligger det 4 st monogram i mitt bildgalleri...


    JennyoPatrik skrev 2009-03-08 12:02:05 följande:
    Gud vad snäll du är!Tusen tack
  • JennyoPatrik
    konstigabaralillajag skrev 2009-03-08 12:30:52 följande:
    Nu ligger det 4 st monogram i mitt bildgalleri...
    Så snabb du är
    ska genast kika!
  • JennyoPatrik
    konstigabaralillajag skrev 2009-03-08 12:30:52 följande:
    Nu ligger det 4 st monogram i mitt bildgalleri...
    Tusen tusen tack snälla du!
    Vad duktig du är, jättefina!
    Kram till dig!
  • konstigabaralillajag

    Bara kul att hjälpa till!
    Kram tillbaka :)

  • Sörön10

    Å vad snygga monogram du gör! =)

    Om du har lust och vill så letar jag efter ett med bokstäverna C och O ! ;)

  • konstigabaralillajag

    Jag försöker med ett. Hojtar till när det är klart .)


    Sörön10 skrev 2009-03-08 12:51:09 följande:
    Å vad snygga monogram du gör! =)Om du har lust och vill så letar jag efter ett med bokstäverna C och O ! ;)
  • Venus08

    Oj, du är helt otrolig!!!
    Vi har valt ut en jättefin som vi är supernöjda med.
    Vi satt igår och försökte oss på att göra detta via Illustrator...det slutade med att jag var fem före att kasta iväg datorn ut genom fönstret...

    Hur skall jag kunna tacka dig tillräckligt???

  • Venus08

    En grej till om jag bara får be?
    Vi har alltså tänkt oss T+J(1)bilden, men vi skulle vilja att "&" tecknet skulle vara lite svagare i färgen så att själva bokstäverna blir mer framträdande?

    Återigen - tusen tack!

  • 07Ella

    Skulle bli överlycklig om du har möjlighet att hjälpa mig med!!
    Våra initialer är K och J. Har suttit och googlat ang monogram flera kvällar nu, och stötte på detta forum. Fastnade för dig, verkar jätteduktig. Hoppas på svar och du har hjälpt mig med enormt. Tack på förhand!

  • Sörön10

    Jättefina monogram konstigabaralillajag! =) Supersnygga!!

    En liten allmän undran till alla därute bara: Spelar det nån roll om mitt eller killens bokstav kommer först?? Jag har inte ens tänkt på det, det var han som undrade!

  • Loove84

    Blir galen, behöver hjälp!!! Jag har mitt monogram, har nu hört att man kan göra en stämpel av det...HUR??? Hade tänkt ha det på våra inbjudningar och annan deko. Eller finns det nåt annat sätt istället för stämpel??? Snälla hjälp galna mig!

  • konstigabaralillajag

    Kontakta först ett företag som kan göra en stämpel åt dig, det finns en hel del men jag har inte adresserna. Hör med dem i vilket format de vill att du ska skicka in det i (pdf, gif, jpeg, png). Sedan bör det bara vara att maila över det till dem så trycker de upp en gummistämpel åt dig.
    Gör det inte i word för om du installerat ett typsnitt och mailar över det och de inte har det i sin dator så blir det inte som du tänkt dig..

  • lecaroline

    Har man killens namn först eller får man välja?? Vi blir i så fall MC.. skit kul..

  • Loove84

    Okej, tack! Har bestämt mig för att göra våra namn med embossing, ska nu bara hitta ett ställe som gör stämplar :)


    konstigabaralillajag skrev 2009-03-12 13:28:16 följande:
    Kontakta först ett företag som kan göra en stämpel åt dig, det finns en hel del men jag har inte adresserna. Hör med dem i vilket format de vill att du ska skicka in det i (pdf, gif, jpeg, png). Sedan bör det bara vara att maila över det till dem så trycker de upp en gummistämpel åt dig. Gör det inte i word för om du installerat ett typsnitt och mailar över det och de inte har det i sin dator så blir det inte som du tänkt dig..
  • Mimzan

    Åhh vad fina de var konstigabaralillajag :)

    Har försökt själv här nu och fixa med monogram, men de blir inge bra. :( Har du lust och vill så får du gärna hjälpa mig med:)
    Bokstäverna är V & O
    tycker du är jätte duktig, verkligen :)

  • konstigabaralillajag

    Hejsan!

    Visst kan jag hjälpa dig. Återkommer när jag har gjort ngr. Blir i veckn då jag har fullt upp i helgen... :)


    Mimzan skrev 2009-03-13 17:54:52 följande:
    Åhh vad fina de var konstigabaralillajag :)Har försökt själv här nu och fixa med monogram, men de blir inge bra. :( Har du lust och vill så får du gärna hjälpa mig med:)Bokstäverna är V & Otycker du är jätte duktig, verkligen :)
Svar på tråden monogram hjälp!