vad är ett bra pris på sista minuten?
Har aldrig bokat charter förr, och undrar vad ett bra pris på charter/sista minuten är?
till kanske bulgarien, turkiet, mallis?
jag bor i norr, får lite dyrare än ni från stockholm.
Har aldrig bokat charter förr, och undrar vad ett bra pris på charter/sista minuten är?
till kanske bulgarien, turkiet, mallis?
jag bor i norr, får lite dyrare än ni från stockholm.
Kan ju tillägga maj -09
Jag har märkt att priserna är som lägst ca 1 vecka innan, sedan går de upp lite igen innan de vrålsänks sista dagen. Men då får man verkligen nöja sig med vad som finns (ospec och ofta bara de minst populära ställena)...
En sista-minuten för mellan 2-3000 per person beroende på hotell och så, är väl ganska bra. I maj har ju säsongen kommit igång, så att säga, så jag skulle nog inte våga vänta hur länge som helst. Beroende på väder kan de också sälja slut väldigt fort.
I maj skulle jag säga att ett bra pris är runt en tusenlapp från arlanda, har tyvärr ingen bra koll på hur mycket det skiljer att åka uppe från er
I maj från Arlanda 1500 - 1900 per person. Inte mer än så.
Från Arlanda ca 1.500 -2.000 kr för 1 v. och 2.000 - 2.500 kr för 2 v.
Om det går, lägg till money för pool, då blir det ofta 3* eller mer.
Det blir alltid bättre hotell med små resebyråer och i de muslimska länderna.
Mitt tips är att lägga till för lägenhetsrum. Då har man eget pentry och oftast större rum. Vi har gjort det de senaste gångerna och varit toppennöjda!
Glöm inte att i en ospecad resa får ni FLYG & HOTELL...ex 1 v flyg och hotell för 3000= sjukt billigt, kolla bara vad en biljett ex arlanda-landvetter kostar med en hotellnatt. typ 3000..så billigt beror ju på vad man jämför med. Fördelar med ospec, det är billigt och det är spännande för ni kan hamna precis vart som helst, och får ev byta hotell mitt i resan och får då tillfälle att se olika ställen. Tänk på att ni kan få dela dusch och toa med andra om ni inte bokar det. Har åkt lite ospec och har hamnat allt från super enkelt utan dusch och toa till stora hotellkomplex. Lycka till!
När jag var i Bulgarien hörde jag om någon som åkte ospec och hamnade på värsta skitiga, äckliga hotellet. Ospec hade jag aldrig åkt, jag vill veta att jag får ett bra boende.