• Joji

Vart på aruba ska man bo?

Jag kan dela upp det i olika rekommendationer.

När det gäller område, säger jag Low rise framför High Rise, alla gånger. I High rise är det packat med folk, jättenära mellan solstolarna, mycket liv och rörelse, enorma höga hotell. I Low Rise är det lååångt mellan parasollerna, mycket finare strand och lägre, mindre hotell. (beror så klart på vad man vill ha...)

När det då gäller hotell i Low Rise har jag bara bott på Bucuti Beach och det var helt fantastiskt! Hotell, restaurang och pool i stort sett mitt på stranden.

Ännu så länge är Bucuti och Eagle Beach vår underbara bild av paradiset. Tror inte vi hade känt så kring Aruba om vi bott vid High Rise dock...

• Joji

Aha - just det: om hotellet har egen strand blir det så klart säkert annorlunda i High rise!

• Joji

Om du läser mitt svar ovan, så ser du vad det betyder...

• Joji

Tamarijn ligger i Low rise förresten! Det låg nära vårt hotell -Bucuti Beach.

• Joji
    Emelieca skrev 2009-03-14 17:55:11 följande:
    Jo det var det jag läste, jag undrade mest hur man visste vilka delar som var vad..
    Aha, då förstår jag!

Hotellen brukar ange vilken del de ligger i. Och ert hotell ligger som sagt i Low Rise!

Saltakatten - vi var där i Juli, och då var stranden i High Rise väldigt busy... Sedan så skiljer sig ju stämningen i allmänhet på Low Rise och High Rise: I High rise händer det mer.. Och det kan ju vara trevligt, absolut! Men stranden i Low Rise är mer "paradis", om du förstår vad jag menar...
  • Joji
    Cackis skrev 2009-04-25 18:39:17 följande:
    Ving börjar inte med sin charter förrän till vintersäsong har jag för mig. Vi bokade själva. Är inte så mycket för charter Bokade flyg separat, och hotellet, Bucuti Beach, på deras egen sajt. Bekräftelsen kom omgående. Längtar som en galning. Vi valde en extranatt, så det blir 9 dagar och 8 nätter på plats.
    Ni kommer få det heeeeelt undebart på Bucuti! Vi går fortfarande in på deras hemsida ibland och kollar på webkameran och längtar!
Svar på tråden Vart på aruba ska man bo?