Inlägg från: Sonja68 |Visa alla inlägg
  • Sonja68

Alternativa bröllop 3

Hallå blivande brudar!
    Stå på er och utforma bröllopet som NI vill ha det. Tyvärr får man dock räkna med att förvånansvärt många vill lägga sig i. Men de e bara å stänga örona.
    Vi hade inget jätteovanligt bröllop men inte heller supertraditionellt, för det ville vi inte. Informellt, avslappnant, fint, stämningsfullt så ville vi ha det. Roligt.
    Vi fick oxå kommentarer; Va?! Har ni inte gjort inbjudningar? NÄ, vi ringde och berättade de goda nyheterna och bjöd in de allra närmaste i familjen och vänkretsen. Det gick alldeles utmärkt!
    Ska ni inte ha bordsplacering?! NÄ, vi vill att folk ska få sitta med vem de vill, med folk de känner sig bekväma med (vi hade dessutom utländska gäster). Vi visste dock var VI skulle sitta, hade ett barnbord för barnen och de flesta lämnade automatiskt plats åt våra föräldrar nära oss.
    Ska ni inte ha festprogram?! NÄ, det får bli som det blir, vi är från två olika länder med lite olika seder. Det hela utformade sig till en härlig blandning av våra olika traditioner och alla hade jättetrevligt!
    VA, SKA NI INTE ÖPPNA PRESENTERNA?! Nej, lämna dem på presentbordet och klistra fast korten på resp. paket. Vi öppnar i lugn o ro hemma nästa dag.
    Ja, endel (särskilt föräldrar) hade synpunkter på allt; ingen toastmaster, ingen talordning, ingen brudvals (det blev spontant att vi fick första dansen till vår älsklingslåt av Sonja Alden; För att du finns), men festen blev precis så avslappnad och rolig som vi ville ha den.
    SÅ STÅ PÅ ER BRUDAR!!!
    Lycka till allihop!

• Sonja68

Ang. klädsel så tror jag också att folk själva vill klä sig lite festligare inför ett bröllop. Och om de då kommer i nåt som sticker ut; so what?!
    När folk frågade mig så berättade jag att JAG skulle ha vit klänning, ganska enkel men ändå festlig. Att vi skulle ha ett ganska enkelt, informellt bröllop. Då förstod de att de behövde inte ta värsta galaklänningen men klä sig lite finare än till vardags i alla fall.
    Clowner hade också varit välkomna

• Sonja68

SweetSun: GRATTIS! Så enormt fina ni var, vilken underbar dag ni verkar ha haft. Du, klänningen, buketten, bilen, ja ALLT var så himla fint. Lycka till i framtiden!

Svar på tråden Alternativa bröllop 3