lajnd
Vad fin klänning du hade! Tittade in för att se inbjudningarna och blicken drogs direkt till klänningen.. hehe
Inbjudningarna var stilrena och snygga Ska du göra kartan själv?
Själv har jag hamnat lite i antiträsket. Alla kommer med förslag och traditioner, måsten, måsten, måsten hit och dit. Vi har ju bara berättat för ett fåtal att vi ska gifta oss just för att överraska släkten och vänner. Men de som vet.. *suckar* Det är inte jag som får välja utan "VI" ska välja klänning, "VI" ska åka häst och vagn "VI" ska göra så här, så här, så här.. bla bla bla. Tror jag blir tokig snart.. VI är inte jag och mannen utan VI är två bra vänner.
Igår exploderade nästa grej.. vi har valt att ha klädkod valfritt, då vi är övertygad om att våra vänner/släkt/familj fattar att man är hel, ren och ser vårdad ut på ett bröllop. Men så är det tydligen inte.. åh nej för då kommer folk komma i badshorts, trasiga jeans, gamla koftor och extremt kort korta kjolar.. Jag kan bara känna att vill nu någon gå kläd så, så förstör det inte vår dag sen att de kanske kommer få knepiga blickar skiter jag i. Vi vill samla alla runt oss för att närvara vid en stor dag för oss, låta dem har roligt med oss och få tillfälle att träffa släkt/vänner vi sällan ser. Men jag är övertygad om att ingen kommer komma oanständig och kommer någon i jeans med skjorta/snygg t-shirt so what?!
Vi har ju lagt in en del saker för att det ska bli roligt, överraskande och få människor som inte känner varandra att samtala. Det är ju ett sånt bröllop vi vill ha, inte ett uppstyltat där man känner sig obekväm. Jag platsar inte in i något sagolikt romantiskt och puttigullgull.. Trodde väl aldrig det skulle vara så svårt att försöka ha en bra relation med ens vänner vad gäller ens eget bröllop, om vi än har valt ett något annorlunda