FruHögstadius skrev 2009-03-22 16:47:07 följande:
jo, jag kan förstå att om man är gammal och så att man inte orkar, men hon är inte ens 70 år än, nej jag får väl be min pappa tala vett med henne, hon behöver ju inte stanna över middagen om hon inte orkar vara kvar. Bara hon vill komma till vigseln är jag nöjd - hur tänker ni kring barn? , idag var det kalas för min syster som fyllde år tidigare i veckan och våra kusiner var där, de är 5 resp. 7 år gamla. Föräldrarna bryr sig inte om vad barnen gör, serverar inge fika till dem utan de får den som bjuder hjälpa barnen med och sedan får barnen gå från bordet och leka. Och sedan tittar man inte till barnen på över 2 timmar, utan min mamma fick springa upp och titta till vad det gjorde och en gång i red panik då hon hörde att barnen fick för sig att döda katten.Jag funderar på det kring bröllopet, om deras barn får följa med hur det kan spela av sig på alla andras barn, att de hittar på hyss under middagen eller så, efterom ingen kollar till dem.det är ändå mina kusiner, och mina andra kusiner kommer att få komma. Vad kan man hitta på till dessa barn att göra under festen, jag är klar med barnens festhäfte men jag har en känsla av att dessa pojkar kommer inte att sitta och pyssla utan springa runt och leka krig.
Oj,vilka vilda barn. Vi kommer nog ha barnfri fest eftersom jag vill att alla ska kunna roa sig ordentligt utan att behöva hålla koll på barnen.Våra egna barn kommer få vara med på middagen men inte senare. Jag tycker inte heller att det är så bra med barn på en fest där det serveras alkohol.