Bröllop 2010 nr 6
Nu..efter tre månader och tre veckor har visdomstanden lämnat mig. Fick i november veta att tandläkaren tyckta jag skulle dra en visdomstand (uppe) for det var hål i den och det skulle vara lättare att dra den än att laga. Så jag fick en ny tid, tre månader senare. Så för tre veckor sedan var det var det dags. Då lyckade tandläkaren sticka bedövningen i en blodkärl så jag svullnade upp i hela västra kinden (såg ut som Lina i Emil i Lönneberga) och ett handflat stort blåmärke i regnbågens alla färger prydde käken. Hade tid veckan efter men fick avboka för jag var öm, svullen och blå/lila/grön. Fick en ny tid två veckor senare = idag.
Denna gång tog bedövningen som det skulle, och efter 20-25 minuter av knak, knaster och tryck i käken och ett "det var värst vad den satt hårt" ifrån tandläkaren kom tanden ut (i två delar)
Två alvedon efter det att bedövningen släppte så känner jag mig rätt okej. Känns inte att tanden saknas, om man bortser ifrån att det ömmar lite i tanköttet där den en gång satt
Ville bara skriva av mig lite