• pandis81

Bröllop 2010 nr 6

jag funderade på om jag skulle ringa och boka kyrkan vilken dag som helst.
    För nu har vi ju kommit in och det är mindre än ett år kvar. Det var ett år kvar i fredags.
    Se vilka tider dom har för vigslar just i den kyrkan

vad tror ni om det ??
    Då känns det u lite mer verkligt att det snart är dags.

• pandis81

Anledningen till att vi ska ha vårat bröllop nästa år har inte så mycket med att det är mycket som ska planeras eller tar lång tid utan vi vill ha det speciella datumet. Och därför har vi satt ett datum lite längre fram.

Men sen har vi småbarn och jag vill inte ta för mycket av min lediga tid från henne och därför lägger jag planeringen längre fram.
    Det är den enkla orsaken.

Hjartafró skrev 2009-04-29 16:29:45 följande:
    Min blivande man friade till mig den 18 apriloch nu planerar vi bröllop den 10 oktober (om typ fem månader).Alla vi pratar med tycker att vi är galna och antyder att vi aaaaaldrig kommer att fixa det tidsmässigt, trots att vi på tio dagar spikat festlokal med personal och mat, toastmaster, sång i kyrkan, egen präst och egen kantor.Planen nu är att formge och trycka inbjudningskort i början av maj samt beställa en klänning från Kina i helgen. Om Kinaklänningen är "skräp" har jag hittat "min" klänning på Kik:s men två veckors leveranstid. Blommor, hår och smink kommer jag att fixa med hjälp av släkt och vänner. Frågan till er som planerar liite långt i förväg är såklart, vad är det som tar så lång tid, och som behöver fixas långt i förväg? KramLycklig tidsoptimist
  • pandis81

Hej tjejer.
    Igår så fyndade vi kostym. Det vart en på dressman som vi hade kollat på och han blev jättefin.
    Så nu är vi lite mer påväg.

Skorna var jättefina för övrigt. Det är väl det som är kvar för mig också. Och underkläder.

• pandis81

Då var kyrkan bokad.

14.30 den 24/4-2010
    Då ska vi bli man och hustru.
    Kostymen fixades igår också.

• pandis81

ja visst är det, känns lite närmare nu och att allt är på allvar.

Fenixx skrev 2009-05-05 17:04:49 följande:
    pandis>> visst är det en härlig känsla när man fått klockslaget när det ska ske!
  • pandis81

mmmm.. =)
    men det känns närmare bara för att man har ett datum..

Fenixx skrev 2009-05-05 18:32:45 följande:
    ja lite närmare iallafall. har "bara" 424dgr kvar idag.
  • pandis81

det behöver inte bli dyrare för att köpa än för att hyra.
    jag köpte min klänning och den kostade 1395 kr. Den är alltså helt ny.

Mannens kläder har vi också köpt. Dom kostade 1000 kr för kostym med väst.

Våran dotters klänning kommer vi få uppsydd av en kompis som är jätteduktig på att sy kläder. Så det komemr bli jättefint.

--------------------------------------------------
    Veckan som var så har jag fått klartecken med kyrkan och även solist i kyrkan. Så det känns jätte kul. Imorgon ska jag ringa och se om jag kan få en speciell präst också. För jag vill verkligen ha en speciell som har funnits för familjen nästan hela mitt liv, och hon döpte våran dotter också i samma kyrka som vi gifter oss. Så imorgon hoppas jag att jag får klartecke på det också.
    Sen känns det som om det inte är så mycket kvar.

lill larsson skrev 2009-05-14 22:24:05 följande:

okej asså jag känner att ja vill hyra för klänningen kommer jag ju inte att ha sen? visst det är ett minne för livet men ändå ha en stor klänning som ja inte använder som? men är som sugen på att köpa med, men så dyrt med att köpa :)sambons kläder kommer vi att köpa :) en helt ny kostym :)
  • pandis81

Jag är glad att min bror kommer att fotografera oss. Han är hobbyfotograf men väldigt duktig. Eller så kommer jag be min ingifta kusin för hon är också jätteduktig på att ta kort.

Jag får se hur manad min bror känner sig när det närmar sig. Annar har jag en plan B i alla fall. =)

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6