Anledningen till att vi ska ha vårat bröllop nästa år har inte så mycket med att det är mycket som ska planeras eller tar lång tid utan vi vill ha det speciella datumet. Och därför har vi satt ett datum lite längre fram.
Men sen har vi småbarn och jag vill inte ta för mycket av min lediga tid från henne och därför lägger jag planeringen längre fram.
Det är den enkla orsaken.
Hjartafró skrev 2009-04-29 16:29:45 följande:
Min blivande man friade till mig den 18 apriloch nu planerar vi bröllop den 10 oktober (om typ fem månader).Alla vi pratar med tycker att vi är galna och antyder att vi aaaaaldrig kommer att fixa det tidsmässigt, trots att vi på tio dagar spikat festlokal med personal och mat, toastmaster, sång i kyrkan, egen präst och egen kantor.Planen nu är att formge och trycka inbjudningskort i början av maj samt beställa en klänning från Kina i helgen. Om Kinaklänningen är "skräp" har jag hittat "min" klänning på Kik:s men två veckors leveranstid. Blommor, hår och smink kommer jag att fixa med hjälp av släkt och vänner. Frågan till er som planerar liite långt i förväg är såklart, vad är det som tar så lång tid, och som behöver fixas långt i förväg? KramLycklig tidsoptimist