• MV85

Bröllop 2010 nr 6

chenda86 skrev 2009-04-05 10:41:41 följande:
    Idag ska vi iväg å fixa lite till inbjudningskorten som vi håller på å göra... Skönt att pilla med det i lugn å ro, ingen stress liksom...
    Vilken mardröm! Hua! Skönt att det inte bara är jag som inte ska gifta mig förrän nästa år som redan drömmer om det dock

Inbjudningskorten är sköööönt att få klara i god tid! Vi har allt utom texten i dem klar, o den blir det att vänta med tills vi bokat kyrkan... Festlokalen är bokad, men inte kyrkan *s*
    Samma sak att man börjar med vigselprogram och festprogram i god tid... Fy för att behöva stressa med det när man har en månad kvar och det *gud förbjude* blir strul med klänning, skor eller frisörer som dubbelbokat sig!
    Hua!
  • MV85
    Ellabay skrev 2009-04-13 19:10:23 följande:
    iiiiiih imorn bokar vi kyrka!Vi har inte riktigt gått ut med giftemål än. Vissa vet men inte alla så i slutet av veckan tror jag vi går ut med att vi ska gifta oss. Oh nu börjar vi bli ganska pirriga. det är läääänge kvar men kommer bli så kul med all planering. :)
    Ååååååå vad kul! Grattis!
    Här har vi bestämt att vi ska titta på kyrkor nästa gång (om 4-5 veckor troligen) m2b kommer hem från Norge (han åkte idag) så då kanske vi oxå får bokat vår
  • MV85
    Bettertogether skrev 2009-04-13 19:27:29 följande:
    Det är ingen frågan om var vi ska gifta oss. Min hemstads kyrka! Dessutom håller m2b fast vid att vi ska gifta oss där (någon tradition kanske att man ska gifta sig i kyrkan därifrån bruden är???) .Jag TROR att det inte är så panik med att boka kyrka där vi ska gifta oss... Men det kunde kanske vara skäl att kolla upp så det inte är något speciellt där då...
    Traditionen är väll (märk väl inte helt säker) att gifta sig i den kyrka vilken församling man tillhör.. Eller om man tillhör olika församlingar brudens då brudgummen kom och "hämtade" bruden från sina föräldrars boende till deras gemensamma..
    Själva kan vi inte gifta oss i den kyrka jag tillhört innan jag flyttade hit om vi inte ska planera ett bröllop på distans 35 mil bort - o det känner ingen av oss blir särskilt logiskt eftersom jag bor här nu o så har gjort i många år (även om inte min familj och släkt gör det)
  • MV85
    AbbiesMamma skrev 2009-04-14 23:36:34 följande:
    Makupala: Åh va spännande. Tittade i galleriet och klänningen är sååå fin.Måste fråga alla.. Ni måste inte svara exakt om ni inte vill.. men på ett ungefär hur stor är er budget?! Jag och min karl ska sätta oss ner och prata location o budget och sånt när ja kommer hem till usa (är på besök i sthlm). Jag har ingen aning vad ett bröllop i sthlm kan kosta..?? Ja vet att det beror helt på lokal o mat.etc. Men hur mycket har ni tänkt lägga ner på er stora dag..?
    Nu bor jag ju inte i sthlm, men vi har valt ett bröllop med sittande 3rätters middag med serveringspersonal och "hela fadderutten" o våran budget ligger då på ca 100'000 kr. Visserligen har vi kanske räknat ganska högt då på vissa kostnader och sprider ut många småutgifter så de inte svider i plånboken, men när allt väl är betalt (skriver även upp småsummor som 200:- här eller där)är det beräknat att landa på de summorna... Plus resan...
  • MV85
    AbbiesMamma skrev 2009-04-15 00:00:00 följande:
    Jag tror vi kommer ha en budget på ca. 100.000kr.. i California-mått är det 'väldigt' lågt, men jag har ingen aning om vad vi får för det i sverige.. men förhoppningsvis iaf mer än vad vi kan få i Californien Jag tror inte vi kommer ha så jättemånga gäster.. kanske 60, om ens det. Kommer nog inte så jättemånga fr min mans sida (lr mina USA kompisar heller för den delen.. tyvärr) så det blir ju ett rätt litet bröllop.
    För det borde ni kunna få en trerätters middag, kaffe och tårta, viner till maten och avec till kaffet till 60 pers, en klänning utan att behöva leta efter de billigaste om du inte vill det, bröllopsnatt på hotell, fotograf till dagen i ära osv osv osv.. Som sagt, det är ungefär det vår budget ligger på så...
  • MV85

Vilken fin klänning!
    Jag har faktiskt kikat en del på den jag med Men kom fram till att den inte var riktigt jag - men den är verkligen helt underbar! Grattis till ett toppenköp!

Själv dansar jag glädjedans här nu för jag har äntligen hittat en klänning som är "lagom" färgad på släpet för mig! Det har varit en kamp att hitta!

• MV85
    Fenixx skrev 2009-04-15 12:30:08 följande:
    och då kommer tjötiga jag och frågar om du har bild på den MV85?
    www.duosheng.cn/shangweb/xihun/C111.html
    ska göra om den lite, för jag ska ha korsettsnörning, så tar bort alla broderier ovanför höfterna på baksidan, och så ska jag fästa in bandet runt kanten uppe mer, så det inte ser ut som det sitter som en nedvikt kant som det gör på den bilden...
  • MV85

Längtar oxå tills det är dags för det... Men det blir inte än! Måste få mina mediciner först så jag ser hur fort jag går ner i vikt först... Annars vågar jag inte beställa! Sen ska korsetten sys upp... och SEN är det dags för klänningen!
    Blir så långt tills dess när man ser det så... men så tänker jag att det är redan mitten på April, så det ska nog gå ganska fort ändå!

• MV85

Här finns det ett par "paradsalar" som man kan hyra enbart o sedan ta maten från någon annan, men de har istället inga ens halvvettiga kök så man kan ändå typ inte fixa maten själva... Annars vet jag inte, har inte letat efter nått sånt direkt utan letade faktiskt efter en fin lokal först och sedan tog vi det med catering eller ta mat från dem när vi sett lokalen... o lokalen råkade bli den första vi tittade på och deras kock var så fantastiskt tillmötesgående att vi nästan slutade titta på prislappen för vi bara kände att det var rätt...
    Men jo, det är SVÅRT att hitta en lokal där man kan ta med mat och dryck själv eftersom de flesta herrgårdar och liknande har serveringstillstånd (alkohol) och därmed måste hålla sig till en massa regler där ifrån.

Hittade sidan när jag letade skor De har skor där som jag kanske ska beställa... har fått höra bra om dem... men vågar inte köpa klänningen där nu när det ställe jag tänkt köpa på innan har fått så himla bra omdömen av dem som jag pratat med som handlat där

• MV85

workoutgirl: Nr.2 var min favorit.

Jag har haft fullt upp med att bråka med m2b hela helgen.. o gör fortfarande.... Så mitt humör är inte på top just nu..

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6