• MV85

Bröllop 2010 nr 6

Inte sett en enda bolero i affärerna... bara i brudbutikerna..

• MV85
    Bettertogether skrev 2009-04-28 17:13:22 följande:
    SNART SKA DET AVSLÖJAS! Men däremot vet jag inte än HUR det ska avslöjas :PTips?
    Vårt avslöjande kommer med en blogg!
    Min familj/släkt vet inte att jag har en blogg, men det har jag och på denna skriver jag allt eftersom när vi planerar... Så när planerna ska frigöras så kommer de få ett mail med info att börja läsa bakifrån och en länk till första inlägget på bloggen och där står det att vi planerar bröllop, och vilket datum
  • MV85
    Hjartafró skrev 2009-04-29 16:29:45 följande:
    Frågan till er som planerar liite långt i förväg är såklart, vad är det som tar så lång tid, och som behöver fixas långt i förväg? KramLycklig tidsoptimist
    Först Grattis till förlovningen!

Det som tar tid är att få det man vill ha i vårt fall.
    Lokalen vi vill ha t.ex är nu uppbokad för halva nästa år, och i år är det helt kört att få tider där eller i vårt andrahandsval då det andra stället är uppbokat upp mot 1½ år i förväg...

Sen som Sussii säger så är det i vissa fall mycket pengar som ska ut. I vårt fall handlar det om hundra tusen + pengar till en resa och pengar att göra av med där.
    Inte alla förunnat att ha de pengarna undanlagda, o även om man har det så är de i de flesta fall i så fall tänkta till något särskilt (som vi som har bosparande sen innan) o då vill man kanske inte ta av de pengarna utan spara ihop nya till bröllopet.

Jag har en kompis som planerar deras bröllop från mars till september o en annan från december till juli...
    Själv hade jag inte hunnit då jag sedan i december tittat på klänningar o fortfarande inte hittat en som känns helt rätt.. Ska dessutom beställa från kina, vilket gör att jag om jag skulle planerat på ett halvår skulle beställt för ett par månader sedan. Ingen aning om hur det skulle gått till!
    Mat har vi tittat på sen i januari men menyn är inte klar för det. Bara förrätt och tårta som är klart på den fronten, så fattas huvudrätt och dessert...

Lycka till med planeringen, även om den blir kortare än vår!
  • MV85
    Zavannah skrev 2009-04-29 16:03:03 följande:
    Men samtidigt är det ju roligt när det bjuds på drinkar på fest o så.Hur skulle ni reagera om ni bjöds på ett bröllop där man får betala drinkarna själv?
    Vi kommer bjuda på välkomstskål, vin(öl för dem som absolut måste) och alkoholfritt till maten, och avec till kaffet men annars kommer de få betala själva i baren då vi känner att det blir för mycket pengar. Vi kommer ändå lägga ca 50'000 på mat med dryck till... Att bjuda på alkohol hela kvällen känns bara som overkill som det ser ut nu när man har festen i den typen av lokaler.
    Kan man ta med alkohol själva ser jag det där emot som en självklarhet att göra det... Dock inte ett tvång och förstår verkligen dem som inte har råd med det.
  • MV85
    molnis skrev 2009-04-29 20:48:19 följande:
    MV85 - Jag var på Åhléns idag och såg en söt bolero, har ingen koll på vilken stil du tänker dig, men sökte snabbt på nätet och hittade den där också.www.ahlens.se/opencms/mode/frk_var09/Den är några rader ner och det står nyhet..mycket spets och den är tunn.
    Njae alltså... jag kommer ha en väldigt speciell klänning med mycket broderier och liknande så spets på boleron blir nog lite mycket kaka på kaka.. plus att jag inte vill att den gömmer klänningen för mycket..
    Jag har jätteproblem med att jag inte vill dölja klänningen något alls egentligen, men samtidigt inte vill ha bara axlar i kyrkan...
  • MV85

Hmmm det är ju oxå en idé... om den ligger kvar så det vill säga...

• MV85

Förlovningen berättade vi om genom att skicka mms på våra händer med ringarna på till familjen och närmsta vännerna ca 15 minuter efter att han hade friat (januari 2008)...
    Att vi planerar bröllopet vet dock ingen än o planerna kommer (antagligen) avslöjas genom en blogg... Snacka om att chocka folk! hehehe
    Är dock precis lika nervös som er andra inför att berätta det... Vet att det är fånigt, men det känns otäckt ändå..!

• MV85
    yatzy86 skrev 2009-05-05 18:45:56 följande:
    Vi har bara 396 nästan så jag börjar få lite panik nu ;)
    Oooooh o här är det 389 dagar kvar... en vecka mindre alltså... ooooh vilken panik hehehe
  • MV85

Har varit o räknat på papper idag till våra program.. kommer hamna på ca 600:- för både kyrkan & festen.. känns helt okej! Sen behöver vi bara något för att fästa ihop dem oxå, men det blir en senare fråga... O känns inte som det kommer bli en jättekostnad, har funderingar på att sy ihop dem, o har då en kompis som har symaskin... Tråd kostar kanske 50:- om vi ska ha någon special (guldtråd funderar jag på)så kommer komma rätt billigt undan märker jag..

• MV85
    MissMijah skrev 2009-05-06 19:23:06 följande:
    wihoo idag har jag köpt en chokladfontän!
    Ooooooooooooooooooooooooooooooo VILL HA! Vad kostade den? o var köpte du den?!
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6