• Miss Sofie

Schweiz pa sommaren

Hej hej,

Ar det nagon som har varit i Schweiz pa sommaren? Vi funderar pa att aka dit men vet inte vart. Vi ar ratt intresserade i vandring och att cykla sa skulle vilja gora nagot sadant och garna vara nara en sjo. Nagon som har forslag?

Tack!

• Svar på tråden Schweiz pa sommaren
  • skuttis77

Kan varmt rekommendera Schweiz året runt, är ett otroligt vackert land.
    Har bott strax utanför Solothurn som är en gammal barock stad som ligger vid Juras fot och har floden Aare rinnande igenom sig. Har inte vandrat så mycket men har flera gånger varit i Thun, Interlaken och Lutzern som alla ligger vid sjöar på dags utflykter.
    Berg och vacker natur finns vart du än vänder dig i Schweiz och schweizarna älskar att cykla och vandra så ni kommer säkert inte ha svårt för att hitta ert egna smultron ställe

• Imma

Håller med om att Schweiz är vackert på sommaren. Vi har varit vid sjön Bodensee och därifrån är det ju nära till både Österrike och Tyskland (sjön gränsar till alla tre länderna). När vi var där (slutet av juni) var det verkligen skitvarmt (ursäkta språket), men härligt!

• Miss Sofie

Skuttis77 och Imma
    Tack så jätte mycket för era svar!! Låter helt underbart!

Vad gjorde ni när ni var där?

• climberwoman

JA! jag rek. Schweiz varm. Jag bodde 1 år i Verbeir. Och det är super fint där på sommaren,man kan göra jätte fina vandringar, skärmflygning från toppen och även klippklättring. Och kul downhill cykling som inte är allt för både den bättre och nybörjaren.
    Och så tar man en tågtur till en underbar stan Lausanne vid genevesjön. allt detta blir en superbra resa tror jag.
    Vi ska åka först till rom och sedan upp längs kusten på vår resa. Har en dotter på 1,5 år så vi kan inte vara borta så länge...lycka till med planeringen!

Svar på tråden Schweiz pa sommaren