• Maddemoa

    Hur formulera sig?

    Ska sätta mig och gör våra inbjudningar nu. Börjar bli väldigt bråttom.

    Vi vill inte ha en massa presenter till hemmet, har bott ihop i 11år, utan skulle helst vilja ha ett bidrag till en bärbar dator istället. Något vi verkligen har nytta av.

    Men hur formulerar man det i inbjudan? Känns ju lite som att tigga om pengar...

  • Svar på tråden Hur formulera sig?
  • Imma

    Jag skulle personligen inte be mina gäster om pengar på samma sätt som jag inte skulle skriva andra specifika presentönskemål i inbjudan.

    Vi lämnar kontaktuppgifter till mina föräldrar i inbjudan dit man kan vända sig med allmänna frågor. Mina föräldrar kommer att ha några tips på vad vi önskar oss för dem som efterfrågar det. Ni kanske skulle kunna göra något liknande och be er kontaktperson att meddela dem som hör av dig med presentfrågor att ni helst vill ha pengar?

    Vissa gäster kommer säkert inte höra av sig till mina föräldrar för att höra om önskelista, utan köpa något utifrån eget huvud som de tror att vi kommer att gilla. Det blir garanterat också bra.

  • HurraViSkaGiftaOss

    Skriv inget alls om presenter utan säg till föräldrar syskon och toastmaster så de vet om någon frågar dom.

  • allehanda

    Jag håller med ovanstående talare.

  • Maddemoa

    Ja, varför har jag inte tänkt på det.
    Våra närmaste vet ju redan vad vi önskar och de kommer säkert att föra det vidare.

    Tyckte att det kändes så olustigt att ha med i inbjudan.

  • suamaca

    Tycker absolut du ska göra som föregående "skrivare säger". Presentönskemål är absolut inget som ska stå med i inbjudan på några villkors vis!

Svar på tråden Hur formulera sig?