• solhatten

svärmor jättedålig. =( ställa in bröllopet?

Svärmor har legat på sjukhus i två månader nu och tror inte att hon kommer hem igen. Men det är klart att vi hoppas och tror och vill att hon ska göra det!

Vårt bröllop är planerat till 1/8. alla gäster informerade. Borde man ställa in? Vänta och ser hur det utvecklar sig? köra på?

lite tips och uppmuntran?=(

• Svar på tråden svärmor jättedålig. =( ställa in bröllopet?
  • Humlan66

Om bröllopet är den 1/8 och det är så illa nu, så tror jag ni ska köra på, det är ju ett tag dit. Det är ju så att livet går vidare och det kan behövas lite glädje efter ngt tråkigt, inte sant ?? Väldigt tråkigt med din svärmor dock

• Livsvinst

Mitt förslag är att fråga svärmor vad hennes vilja är. Det är långt kvar till första augusti och allt kan hända.

Ställ inte in för snabbt är mitt råd.

Lycka till!
    Joanna

• Red Scarlet

Jaadu... det är ju bara ni som kan svara på om det känns ok att köra på trots att hon inte är där. Det är ju fortfarande ett tag kvar tills dess, runt 5månader..hur känner ni själva? Tänk om hon blir friskare och så ställer ni in bröllopet..då får hon ju kanske aldrig se sonen gifta sig?

Jag har jättesvårt att säga hur jag skulle göra, eftersom jag inte vet utfallet än så att säga.. nej usch jag kan inte ge några bra råd för allt låter dumt. Man gifter sig ju för sin egen skull oavsett vad som händer runt omkring, men är det din m2bs mamma kan man ju inte resonera så ändå. Så jag vet inte. Hoppas att det ordnar sig iaf...*kram*

• lingon82

Hur känner ni själva? Jag tror inte på en massa måsten och borden. Kanske är det en fin tröst för alla i familjen att få träffas under roliga omständigheter om det händer något tråkigt innan. Prata med varandra och de andra i familjen. Ni verkar ju ha en god relation med tanke på att du verkligen bryr dig om din svärmor.
    Jag har en nära avliden släktning som inte kommer att delta, för mig känns det lika jobbigt att hon varit borta i tio år som om hon skulle lämnat oss för en vecka sedan. Att inte få ha sin mamma/svärmor med på bröllopet är något säkert många fasar för och jag tror inte det blir lättare för att man skjuter på det. Detta är bara som jag resonerar, inte säger åt någon hur det är.
    Som sagt, lyssna på er själva och våga följ hjärtat.
    jag ska tänka på er!

• novia72

Vad säger sonen? Lyssna på honom, vad han vill, känslor...etc..Om något tråkigt händer på vägen med hans mor, vilka minnen har ni från bröllopet? Förstår du vad jag menar?

• Luucie

Jag kan bara tala utifrån min egen erfarenhet av förlust...Och jag kan säga att jag hade inte velat gifta mig precis efter att min mamma dog.
    Vi hade en väldigt nära relation och jag var som i ett vakum väldigt länge efter.
    Tror knappt att jag hade haft några minnen av vigseln eftersom tiden kring förlusten var väldigt luddig...

Frågan är vad hans/er relation till henne är?

Sen tycker inte jag att ni ska ställa in än. Om hon finns kvar i augusti så kanske det blir jättebra om ni gifter er då. Och finns hon inte kanske det blir jättebra ändå...
    Man blir så "konstig" när man sörjer så det är nästan omöjligt att säga hur ni kommer att känna om det händer något.

Fortsätt med planeringen men låt också möjligheten till att skjuta fram bröllopet finnas i era tankar.

Kram till er båda och svärmor!

• solhatten

tack för alla tankar och svar!

min relation till svärmor och min sambos relation till sin mamma är väldigt nära. I vanliga fall bor vi nästan grannar. Hon lever för sitt barnbarn (vår dotter). Nu bor vi 120 mil bort under en period, men funderar på att flytta hem pga detta. Skulle det hända henne något måste min sambo kunna vara nära sin övriga familj.

Klarar hon sig, vilket hon MÅSTE göra, skulle det också kännas skönt att vara närmare igen.

Skulle hon inte klara sig igenom detta tror jag nog att vi får skjuta på bröllopet. cirka 70% av gästerna känner henne väl (och vi har 80 gäster)så det hade nog blivit för jobbigt och sorgligt om inte hon hade kunnat vara med.

Sen känner man sig så egoistisk som tänker på sitt BRÖLLOP i denna situationen!

men vi får väl planera på som vanligt, och vänta och se...
    usch volken jobbig situation.

• novia72

Jag kan tycka att ni ska ha en nära kommunikation med henne ang. ert bröllop - ibland kan positiv energi också göra underverk för hälsan- ha ngt att se fram emot, se ljust på framtiden... men också berätta att skulle situationen bli värre så har ni självklara planer på att ställa in... Hoppas verkligen att det löser sig för er alla... Tänker mest så att hon inte känner att ni är egoister som bara tänker på er...

• Corona

Hej!
    Åh vad jag känner med er! Har inga råd att ge, men jag vill bara säga att ni absolut inte ska känna er egoistiska som tänker på bröllop när situationen är som den är. Hur det än blir så går livet vidare och jag kan inte tänka mig att er svärmor/mamma, som ni står så nära, på något vis skulle missunna er att gifta er "bara" för att hon är sjuk. Men precis som novia72 skriver, låt henna vara med och planera eller bara lyssna till era planer så mycket hon vill och orkar. Det kan ge henne den där extra gnistan att kämpa vidare.

Kram på er!

• Luucie

Instämmer med ovanstående. Tycker inte att ni är ego. Jag vet ju inte vad som hänt med svärmor men jag förutsätter att ni började planera innan ni visste om det här som har hänt? Eller att ni började planera med tanken att hon skulle hinna vara med?

Det finns inget själviskt i det. Och med tanke på er nära relation så tror jag att svärmor skulle unna er glädjen i att planera och genomföra ert bröllop.
    Även om planering blir nu och bröllopet kanke lite senare..?

Flytta hem...ja om ni kan så gör det.

Svar på tråden svärmor jättedålig. =( ställa in bröllopet?