Vad skönt att ha något positivt att se fram emot mitt i sorgen. Vi fick veta förra veckan att min svärmors sambo har en långt framskriden elakartad cancer och ingen vet hur länge han lever. Problemet är att vi gifter oss på lördag och ärligt talat vet jag inte om han lever så länge för han är verkligen riktigt dålig. Anledningen till att det gått så långt är att han haft en annan sjukdom som "maskerat" denna cancer...
Det känns så tråkigt att det blev så här men ställa in är inte ett alternativ. Men vi har festhäften och allt klart där han står med. Tänk om man dör, ska man göra om allt från början. Finns tiden. aahhh jag vet inte, så mycket tankar nu. Låter kanske lite egoistisk, men vi stod inte honom så nära men man tänker ju mycket på svärmor och hur hon ska uppleva saker, kommer hon ens att komma...
solhatten skrev 2009-04-12 13:14:15 följande:
ja, jag har skrivit i en annan tråd att svärmor inte klarade sig och gick bort för 2,5 vecka sedan. Sorgen är svår men vi har bestämt att köra på som planerat. Inbjudningarna är ute och alla släktingar tyckte det var självklart att vi skulle gifta oss. Det var vad hon ville och hon var med i planeringen så långt hon orkade.