• solhatten

svärmor jättedålig. =( ställa in bröllopet?

Svärmor har legat på sjukhus i två månader nu och tror inte att hon kommer hem igen. Men det är klart att vi hoppas och tror och vill att hon ska göra det!

Vårt bröllop är planerat till 1/8. alla gäster informerade. Borde man ställa in? Vänta och ser hur det utvecklar sig? köra på?

lite tips och uppmuntran?=(

• Svar på tråden svärmor jättedålig. =( ställa in bröllopet?
  • solhatten

tack för alla tankar och svar!

min relation till svärmor och min sambos relation till sin mamma är väldigt nära. I vanliga fall bor vi nästan grannar. Hon lever för sitt barnbarn (vår dotter). Nu bor vi 120 mil bort under en period, men funderar på att flytta hem pga detta. Skulle det hända henne något måste min sambo kunna vara nära sin övriga familj.

Klarar hon sig, vilket hon MÅSTE göra, skulle det också kännas skönt att vara närmare igen.

Skulle hon inte klara sig igenom detta tror jag nog att vi får skjuta på bröllopet. cirka 70% av gästerna känner henne väl (och vi har 80 gäster)så det hade nog blivit för jobbigt och sorgligt om inte hon hade kunnat vara med.

Sen känner man sig så egoistisk som tänker på sitt BRÖLLOP i denna situationen!

men vi får väl planera på som vanligt, och vänta och se...
    usch volken jobbig situation.

• solhatten

tack igen för alla svar!

Som det ser ut nu är det väldigt svårt att prata med svärmor om detta. Hon tror inte hon ska klara sig till påsken, MEN man ska inte lyssna för mycket på henne. Läkarna är med possitiva, det är hon som tappat gnistan. Min sambo var hos henne hela förra veckan (vi bor som sagt 120 bort) och när han åkte därifrån igår tog hon farväl som att de aldrig skulle ses igen. Då är det svårt att dra upp sitt bröllop lixom...

MEN vad vi nu bestämt är att avlider hon ställer vi in. Skjuter på det. Ligger hon kvar på sjukhus eller repat sig så att hon fått komma hem så kör vi. I hennes fall handlar det antagligen inte om att hon kommer bli frisk som en "frisk människa" utan mest "bättre" än i nuläget. LIgger hon kvar på sjukhuset kan hon kanske iallafall komma på vigseln och det måste ju kännas bättre för henne än om vi skjuter på det och så hinner hon kanske inte se sin son gifta sig alls!

Så har vi resonerat nu.Det låter kanske som att vi tror att hon ska dö, men det tror vi inte. Det är hon som tror det. Men man måste ju planera för alla möjliga utgångar..

• solhatten

ja, jag har skrivit i en annan tråd att svärmor inte klarade sig och gick bort för 2,5 vecka sedan. Sorgen är svår men vi har bestämt att köra på som planerat. Inbjudningarna är ute och alla släktingar tyckte det var självklart att vi skulle gifta oss. Det var vad hon ville och hon var med i planeringen så långt hon orkade.

Svar på tråden svärmor jättedålig. =( ställa in bröllopet?