• Danielaa

    Vikt inbjudan? Porto?

    Funderar på våra inbjudningar, de väger med kuvert 21 gram/st. Visst går väl gränsen vid 20 gram? Vågar man chansa på att de inte bryr sig om ett gram hit eller dit eller ska man sätta två frimärken...? Va tror ni?

  • Svar på tråden Vikt inbjudan? Porto?
  • september2009bröllop

    tror faktiskt inte de bryr sig.. speciellt inte när man ser att det är ett speciellt brev jag hade chansat..

  • Danielaa

    Jaa, alltså de e ju iaf ett liiitet stämpelmotiv på framsidan där de står "vi gifter oss".. så dom kan ju se de om man har tur...!

    Nån mer...?

  • Pumpkin

    Nu är det visserligen bara 1 gram, och man ska troligtvis ha ganska så mycket otur om man åker dit på det. Men OM man gör det, då får ju mottagaren lösa ut brevet. Och det är kanske inte så roligt?


  • Nifi 09

    Hade nog inte heller chansat på en sådan inbjudan....

  • Saggezza

    Jag kan bara skriva vad posten svarade mig då jag ställde frågan. De bryr sig faktiskt om 1 gram hit eller dit. De menar på att det är avsändarens ansvar att skicka med rätt porto... dessutom antar jag att ni ska skicka många kort och slår du ut det sen på hur mycket porto du inte betalat kan jag tro att "vi gifter oss" kan ha motsatt effekt också. Inget illa menat är bara synd om gästerna måste lösa ut inbjudan! 

  • Lady o Lufsen

    Jag tror absolut att dom bryr sig...tänk hur många brev som skulle diffa på ett gram eller mer om dom struntade i det...

  • Kirsto

    Jag har fått lösa ut ett tackkort som var frankerat med enkelt porto. Småsegt att behöva betala 15.50 för att få ett brev, även om jag blev glad över själva kortet. Jag hade därför som du förstår inte chansat.

  • Ozziechick

    Mina inbjudningar vägde olika mycket, några var något gram för mycket, men fram kom de allihop, både in-, och utrikes! Däremot fick några vänta några fler dagar än andra, jag vet dock inte om det var relaterat till vikten.

  • Tant Doris

    Våra vägde 24 gram och jag satt på två frimärken.. även om det inte är lika fint (skickade bara 10 kort så själva summan hade ingen större betydelse )

  • johanna anders

    Handlar det bara om 1 gram så skulle jag sätta på ett frimärke. De väger bara dem som ser misstänkt stora ut på posten. Jag skickar mycket brev och chansar alltid när det är gränsfall och de har alla kommit fram =)

Svar på tråden Vikt inbjudan? Porto?