• Sååå lurade

Har ni anat att det är möhippa på G?

Jag fick en konstig känsla att det kommer att ske den 21mars... Min svägerska vill komma upp och bo hos oss med barnen för att träffa oss och vår son. Men det känns konstigt att hon skulle komma nu, och sen en gång för möhippa och sen till bröllopet den 18april. Hon har ändå ca 20mil enkel resa... jisses vad misstänksam man är mot allt nu
    Men oavsätt ska jag vara snygg i håret och ha fräsha underkläder varje lördag morgon fram till bröllopet... man vet ju aldrig vad som händer...

• Svar på tråden Har ni anat att det är möhippa på G?
  • jos79

Jag visste nog att det var på gång, men trodde att de skulle ta sambon först, så jag blev överraskad! (Det var förra lördagen) Idag är det hans tur, han blev kidnappad för 1½ timme sedan... En anledning till varför jag förstod att det var på gång var att telefonen var tyst. Vi har mycket vänner och umgänge, och helt plötsligt så slutar alla att höra av sig, då blir man allt lite misstänksam....

• mamci

Jag vet faktiskt inte hur det blir med möhippa? Min svägerska har från början pratat om det, men som sagt, ingen aning?! Men jag tror och hoppas! Erkänner att jag skulle bli lite snopen annars.

• anotherjennie

Jag hakar på =)
    Jag håller på att köra uteslutnings metoden nu... Då är den borta, nästa helg åker hon bort osv... Skit jobbigt! haha!

• Red Scarlet

hehe min sambo kunde inte hålla sig utan avslöjade att möhippan planerades, jag har även lyckats lista ut det preliminära datumet som är satt till två veckor innan vigseln. Men det säger jag ju inte till tjejerna! Jag är sådan som blir grymt glad och rörd av att de planerar något för mig, men jag HATAR rena överraskningar.

Så förhoppningsvis händer det på dagen jag vet om och så kan jag öppna dörren påklädd och sminkad iallafall. Jag kommer ändå att verka jätteförvånad ;) Min sambo vet om min ångest inför det så tror att han hintar om datumet ändras för att vara snäll. Vissa älskar överraskningsmomentet, jag gör det då inte.

• Snäckan08

Min m2b inte inte så bra på att ljuga så jag vet i princip när det sker. Han skulle försöka boka upp mig den dagen så jag inte bokade in nåt annat, men icke...

Tråkigt att veta, men bra att man kan de när den andra ljuger

• 040409

jag anade lite vilken helg det skulle bli eftersom jag skulle åka hem då tillsammans med ena tärnan och träffa den andra tärnan, så tärnorna kunde mötas lite mer och så skulle vi träffa en tredje kompis som är frisör och prova frisyrer till tärnorna. Eftersom jag är upptagen många helger och bor i danmark så fanns det inte så många alternativ.
    Och jag hade rätt om helgen! Men jag blev glatt överraskad över hur många kompisar och syskon de fått ihop :) Blev en relativt lugn tjej-kväll i ena tjejens stuga med egengjord sushi, bad i jacuzzi, singstar och frågesport (för min del, frågor som de ställt till m2b och som jag sen skulle försöka svara vad han svarat).

• Red Scarlet

Mina kompisar är så himla söta, de hade tydligen haft någon middag tillsammans (7tjejer som inte känner varandra!) för någon lördag sedan för att planera möhippan... men jag hade ju inget att göra så försökte få över alla till mig efteråt (jag 'visste' ju inte om det) så då hittade alla på varsin avancerad historia om vart de hade varit tidigare på kvällen och de kom alla i OMGÅNGAR hem till mig för att det inte skulle vara misstänksamt. De låtsades inte känna varandra osv.. kämpade som fasiken med det fast de började bli fulla.. var rätt kul att se.

Det var gulligt och omtänksamt hah.. men en av dem frågade min m2b ifall han verkligen trodde att jag var så puckat naiv och inte fattade vad de hade haft för sig "Neej då hon fattar ingenting.. herregud" ljög han.. hrrm.. tack för det ;)

• Leksi

Red Scarlet skrev 2009-03-20 14:31:24 följande:

Det var gulligt och omtänksamt hah.. men en av dem frågade min m2b ifall han verkligen trodde att jag var så puckat naiv och inte fattade vad de hade haft för sig "Neej då hon fattar ingenting.. herregud" ljög han.. hrrm.. tack för det ;)
    Haha! Vad omtänksamma vänner du verkar ha!

Min tärna frågade för ett par månader sedan om mailadresser till mina närmsta vänner som kommer på bröllopet (de känner inte heller varandra sen innan) så jag vet ATT det kommer bli en möhippa men inte NÄR. Spännande!!
  • zeddy

Jag har inte en aning om när det kommer att vara! Min syster som är planerare är bra på att hålla tyst!
    Och jag måste säga att jag var duktig när jag var hos henne för några veckor sedan (hon bor 60 mil ifrån mig). På hennes bord i sovrummet hade hon ett litet block som det stod möhippa på... Men jag la över en bok för jag vill inte veta!!

Hoppas bara att min mamma o yngre syster inte skvallrar, man märker ganska bra på dom när nåt är på G!

Vi gifter oss iaf 13 juni och jag skulle anta att hippan blir i maj.. Eller så blir det valborgshelgen då jag fyller 25... Det enda jag har sagt är att den inte får vara 1-2 veckor innan bröllopet. Man har ju en del annat att tänka på då!!

• JoCro

Ett till brev anlände till mig denna veckan, med hemligt innehåll. Har forfarande ingen aning om när, men nått är på gång =)

JoCro skrev 2009-03-14 11:45:03 följande:
    Jag har nog en liten aning om att det är på g. I veckan fick jag hem ett mystiskt brev med ett innehåll som jag tyvärr inte fick avslöja för någon ;) Inte för att innehållet gör mig något klokare på NÄR det kommer vara, men en föraning om att NÅTT kommer att hända.
Svar på tråden Har ni anat att det är möhippa på G?